|
Vertical Lens Shift W1070 |
Besvar |
Forfatter | |
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:24 |
Hej med jer!
Da jeg overvejer stærkt at købe en BenQ W1070, har jeg noget jeg gerne vil være helt sikker i. Og jeg er endnu ikke helt sikker, hvad angår projektorer.. På ProjectorCentral.. Der er der ikke mulighed for at vælge om W1070 skal være floor/ceiling - som med nogen andre. Er det fordi den har vertical lens shift? Hvis ja, hvor meget kan dette udnyttes? Problemet ligger i, at jeg synes projektoreren passer rigtig godt til mig og mit forbrug. Men grundet dens throw ratio.. Så skal den side 1-1,5 meter inden i midten af stuen.. Henover mit sofabord.. Næsten da.. Derfor vil jeg have den LÆNGST op mod loftet som muligt.. En W1200 skal have 50 cm at give af.. Det ville blive alt for lavt hos mig. Det havde passet meget bedre hvis min stue havde været 9 centimeter bredere.. Da jeg så kunne have haft 135" - istedet for de 125" jeg tror jeg går efter nu.. Kan ikke finde lærred på 130" .. Jeg kan også vælge 135" men så der ikke plads til højttalere, og det ville være en skam..
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, har lige selv købt og opsat min W1070.
Min projektor er ca. 15 cm fra loftet. Afstanden fra projektor til 110" lærred er ca. 3,6 m, så kan den heller ikke komme længere væk. Lens shift: Når billedet er længst oppe er det ca. 25 cm fra loft. Kan flytte billedet ca. 14 cm med lens shift, så maks afstand til loft bliver ca. 39 cm. Bemærk det jo er med en afstand på 3,6 m. Med hensyn til lærred så købte jeg et motor lærred over ebay fra england til ca. 1450 kr. leveret til døren tre dage efter bestilling. Valgte en grå dug, og det fortryder jeg ikke. Min stue er rimelig lys, dog ikke med hvide vægge. De har desværre ikke 130", men måske du kan finde noget alligevel. Hilsen Søren ps. Den larmer lidt. (Er placeret lige over sofaen). Dog synes hverken konen eller jeg det er for meget, og lyden har det jo med at blive skruet lidt op, når man nu ser film på et ordentligt (stort) lærred. pps. Laver snart en tråd med mine erfaringer om projektor køb som førstegangskøber. |
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for svar.
Altså man kan sige det med larmen kan komme med til gode, ved at den ikke skal hænge over sofaen. Men længere fremme i lokalet da min stue er længere(5m ca) .. Så mit store spørgsmål var jo om det ville genere at den hang mere i midten.. Og at den som jeg kan se 15 cm - ikke er særlig meget.. Så det lyder godt. Den er bestilt med en masse andet fra Komplett.. Dog stadig uden lærred..
|
|
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også bestilt sådan en - glæder mig. :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |