recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Decoder til HD-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Decoder til HD-signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Decoder til HD-signal
    Sendt: 21-Februar-2013 kl. 12:11
Jeg har aldrig rigtig været tilfreds med min Terratec H7, men vil lige prøve en ekstra gang inden jeg køber et nyt internt kort:
Nu har jeg formatteret en maskine med Intel Core2Duo 3ghz og Radeon 5850 grafik, installeret Windows 7 Home edition 64bit forfra, og hentet alle opdateringer.

Jeg har hentet DVBviewer Terratec Edition denne gang (da den tilsyneladende erstatter deres Home Cinema)

SD kanaler virker OK efter jeg fik valgt Enhanced Video Renderer.

Men HD-kanaler mangler lyd, og der er underlige pixel og farvefejl.

Skal man downloade nogen ekstra dekodere/Codecs?

Er der nogen her, der er tilfreds med H7, og som vil fortælle hvilke indstillinger de har valgt?
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 12:32
hvad for et signal bruger du? er det dvb-c eller dvb-t? hvis det er dvb-t så prøv at download divx codec og benyt deres divx aac codec som lyd codec.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af tjens tjens skrev:

Jeg har aldrig rigtig været tilfreds med min Terratec H7, men vil lige prøve en ekstra gang inden jeg køber et nyt internt kort:
Nu har jeg formatteret en maskine med Intel Core2Duo 3ghz og Radeon 5850 grafik, installeret Windows 7 Home edition 64bit forfra, og hentet alle opdateringer.

Jeg har hentet DVBviewer Terratec Edition denne gang (da den tilsyneladende erstatter deres Home Cinema)

Er der nogen her, der er tilfreds med H7, og som vil fortælle hvilke indstillinger de har valgt?
Det skal virke med en clean Win 7, uden andet, end at du skal sig ja tak til LAV filter
Problemerne med HD kanaler kan være at der under indstillinger er hak i Open Whole Transponder (hvis det er DVB-S)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af tjens tjens skrev:

Hvad den alm. DVBViewer 5.0 ? eller MediaPortal ? eller anden mediecentersoftware ?

Jeg har selv 2 stk. H7, og de kører fint i al software. Du skal bare huske at installere driveren til den.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
tjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 21:02

Tak for svarene.

Mit signal er Yousee kabel DVB-C.
Jeg bruger typisk min PC til andre ting, samtidig med jeg ser TV.

Efter mange eksperimenter, kan jeg nu konstatere at det er en form for resourceproblemer, der giver mig hakken og andre problemer med billedet: Hvis jeg har TV kørende på en kvart skærm, og browser aviser med Chrome samtidig, gør jeg typisk det, at jeg klikker "Åben i Ny Fane" på flere overskrifter, inden jeg begynder at læse og lukke faner. Når der så vises reklamer på mange browser faner, opstår der et samspilsproblem med TV-visningen.

Nu har jeg slået windows Aero effekter fra, og har skiftet browser til Opera, og derefter er der ikke problemer med hakken og artifakter i TV-signalet.

Eneste problem er nu at HD-kanaler ofte åbner i forkert format, og bliver kvadratisk i stedet for 16:9.
Nogen gange kan jeg skifte kanal et par gange, og problemet retter sig. Andre gange skal jeg genstarte PC.

Jeg bruger DVBViewer Terratec Edition, og der er ikke nogen Aspect Ration indstilling at pille ved?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu