|
Decoder til HD-signal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tjens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2006 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2013 kl. 12:11 |
Jeg har aldrig rigtig været tilfreds med min Terratec H7, men vil lige prøve en ekstra gang inden jeg køber et nyt internt kort:
Nu har jeg formatteret en maskine med Intel Core2Duo 3ghz og Radeon 5850 grafik, installeret Windows 7 Home edition 64bit forfra, og hentet alle opdateringer. Jeg har hentet DVBviewer Terratec Edition denne gang (da den tilsyneladende erstatter deres Home Cinema) SD kanaler virker OK efter jeg fik valgt Enhanced Video Renderer. Men HD-kanaler mangler lyd, og der er underlige pixel og farvefejl. Skal man downloade nogen ekstra dekodere/Codecs? Er der nogen her, der er tilfreds med H7, og som vil fortælle hvilke indstillinger de har valgt?
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad for et signal bruger du? er det dvb-c eller dvb-t? hvis det er dvb-t så prøv at download divx codec og benyt deres divx aac codec som lyd codec.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det skal virke med en clean Win 7, uden andet, end at du skal sig ja tak til LAV filter Problemerne med HD kanaler kan være at der under indstillinger er hak i Open Whole Transponder (hvis det er DVB-S)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Hvad den alm. DVBViewer 5.0 ? eller MediaPortal ? eller anden mediecentersoftware ? Jeg har selv 2 stk. H7, og de kører fint i al software. Du skal bare huske at installere driveren til den.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
tjens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2006 Status: Offline Point: 15 |
Tak for svarene. Mit signal er Yousee kabel DVB-C. Efter mange eksperimenter, kan jeg nu konstatere at det er en form for resourceproblemer, der giver mig hakken og andre problemer med billedet: Hvis jeg har TV kørende på en kvart skærm, og browser aviser med Chrome samtidig, gør jeg typisk det, at jeg klikker "Åben i Ny Fane" på flere overskrifter, inden jeg begynder at læse og lukke faner. Når der så vises reklamer på mange browser faner, opstår der et samspilsproblem med TV-visningen. Nu har jeg slået windows Aero effekter fra, og har skiftet browser til Opera, og derefter er der ikke problemer med hakken og artifakter i TV-signalet. Eneste problem er nu at HD-kanaler ofte åbner i forkert format, og bliver kvadratisk i stedet for 16:9. Jeg bruger DVBViewer Terratec Edition, og der er ikke nogen Aspect Ration indstilling at pille ved? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |