recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lip sync, Samsung 3126 eller Pio VSX-527?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lip sync, Samsung 3126 eller Pio VSX-527?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lip sync, Samsung 3126 eller Pio VSX-527?
    Sendt: 25-Februar-2013 kl. 21:32
Kære læsere

Setup:

Samsung 3126---\
Boxee Box---------HDMI---PIO VSX-527---HDMI---PIO 5090H
PS3------------/

VSX-527 er i øvrigt koblet til 2 mindre højttalere samt en subwoofer.

Jeg oplever ofte (nærmest konstant) problemer med lip sync, når jeg ser tv via samsung 3126. Faktisk mener jeg, at det er mere reglen end undtagelsen, at jeg oplever tidsforskel mellem lyd og billeder.

Jeg har oplevet samme problem nogle enkelte gange fra Boxee Box, men aldrig fra PS3 (endnu!).

Jeg har prøvet at ændre indstillinger på 3126'eren, men uden held. Der er, så vidt jeg erfarer, ikke så mange "knapper at skrue på".

Jeg har også forsøgt at ændre indstillinger på VSX-527'eren, men det er straks mere kompliceret, da jeg ikke er ekspert på A/V-receivere.

Jeg er klar over, at VSX-527 er en af de billigste modeller, men jeg havde ikke forventet, at man i 2012/13 skulle opleve problemer med lip sync via hdmi.

Hvas skal jeg gøre?

1) Brokke mig til Yousee?
2) Sælge VSX-527 og købe en større model (eller et helt andet mærke)?
3) Leve med problemet? <--- Meget irriterende løsning!

På forhånd tak!

/Niels Haarbo

Redigeret af Haarbo - 25-Februar-2013 kl. 21:47
Til top
krogebjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-November-2007
Sted: københavn
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krogebjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 16:00
hej Haarbo
samme problem med lip sync, specielt på nyhederne.
kan ikke justere mig ud af det.
det må være enten tv kanalen eller yousee der ikke sender det rigtigt.
vil ringe til yousee og brokke mig.
hilsen/krogebjerg
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 16:16
Jeg har problemet primært med DR 1 og specielt TV Avisen og direkte debatudsendelser. Problemet er der kun, når jeg bruger boksens opticale udgang til min soundbar. Det må være boksen, for når jeg ser DR 1 direkte på mit TV, er problemet der ikke. TV'et er også tilsluttet min soundbar via et opticalt kabel.
Ringede i går lige før middag til YouSee for at fejlmelde boksen. Fik i dag til middag leveret en ny boks. Hurtig ekspedition. Jeg vender tilbage med en melding om, det nu har hjulpet eller ej.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har problemet primært med DR 1 og specielt TV Avisen og direkte debatudsendelser. Problemet er der kun, når jeg bruger boksens opticale udgang til min soundbar. Det må være boksen, for når jeg ser DR 1 direkte på mit TV, er problemet der ikke. TV'et er også tilsluttet min soundbar via et opticalt kabel.
Ringede i går lige før middag til YouSee for at fejlmelde boksen. Fik i dag til middag leveret en ny boks. Hurtig ekspedition. Jeg vender tilbage med en melding om, det nu har hjulpet eller ej.
Har nu prøvet boksen en dag og der var ingen mærkbar lip sync på DR 1. Kommer med en endelig "dom" efter weenenden.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 21:11

Har nu prøvet boksen en dag og der var ingen mærkbar lip sync på DR 1. Kommer med en endelig "dom" efter weenenden.
Så stoppede festen. Det gik galt med TV-Avisen, som det plejer.
Mvh.
Jørn

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 10:22

Så stoppede festen. Det gik galt med TV-Avisen, som det plejer.
Har nu arbejdet noget mere med den ombyttede boks. Prøvet ting, som ikke hjalp på den "gamle" boks, men bestemt har hjulpet på den nye.
Jeg brugte "abegrebet" (sliuk bagpå boksen - på boksen holdes tasterne menu, OK og pil op mens boksen tændes bagpå. Tasterne holdes nede indtil, der står codn i boksens display). Så indlæses softwaren igen.
DR 1 er herefter god på næsten alle udsendelser og meget rimelig på resten.
Mvh.
Jørn

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu