recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye TV og optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye TV og optagelse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Enjoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enjoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye TV og optagelse
    Sendt: 01-Marts-2013 kl. 00:34
Hej

Jeg må indrømme at være helt blank, da jeg stadig har et billedrørs tv og en DVD/HDD optager :)

Men nu skal det være, og vi skal have et nyt TV. Men da HDD optageren har lidt svært ved at aflæse DVD'er, ville jeg også have en ny af dem. Men det lader til at man ikke rigtig bruger det mere. Man bruger umiddelbart boxe eller externe harddiske sat direkte til fjernsynene..
Men mit problem er jo så at jeg engang imellem får optaget noget jeg gerne vil gemme...?? Det kan jeg jo så ikke, eller hvad? Eller er der en måde at få det der er optaget over i computeren evt.?

En anden ting. Hvis man sætter en ext. harddisk til fjernsynet til at optage på, kan man så stadig, ligesom med en DVD/HDD optager sætte i 'timer' og kan man se et andet program mens man optager noget andet... Og hvad med timeslip funktion? Kan man det, eller skal man så have en box af en art...
Som sagt, jeg er helt grøn :)

Håber nogen kan hjælpe lidt på vej :)
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 08:48
   Jeg vil ihvertfald anbefale, at du enten sætter en ekstern harddisk til fjernsynet (og nej du kan ikke overføre en optagelse derfra til computeren og heller ikke sætte harddisken til et andet fjernsyn pga kopibeskyttelse) eller køber en optager, der kan optage i HD kvalitet, da analoge optagelser, der så ganske glimrende ud på det gode gamle billedrørstv ligner noget, der er løgn på en faldskærm. LG og Samsung laver sådanne, vist med to tunere, så du kan optage to programmer eller se et og optage et andet. Panasonic laver vist også en, der er temmelig dyr og ikke kan købes særlig mange steder i DK (er måske på vej). Den kan så vist modsat de andre brænde optagelserne over på DVD el bluray, men om det gælder alle optagelser kan jeg ikke helt hitte ud af (kopibeskyttelse).
   På nogle af de nye 2013 modeller, der er på vej (Panasonic og Samsung) er der to tunere, så man kan se et program samtidig med, at man optager et andet. Og ja der er timer- og pausefunktion, hvis man sætter en ekstern harddisk til tv'et. Men det er dyrt at få fladskærm, fandt jeg ud af her i sommers, da man skal ha opgraderet det tilsluttede udstyr (HDD-optager, parabolmodtagerboks osv) og evt betale ekstra for HD kanaler for at få en ordentlig billedkvalitet.
   Så vidt jeg ved, er det ikke alle tv, man kan sætte en ekstern harddisk til. Jeg er selv ret ny i fladskærmsverdenen, så jeg håber ikke, jeg har bildt dig noget forkert ind, men mon ikke der så kommer nogle kloge hoveder og retter migSmile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:23
Der var en lang diskussion om optagere for noget tid siden:

Der blev hver en sten vendt Smile
Venlig hilsen
KB
Til top
Enjoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enjoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 00:12
Tak for svar :)

Har kigget lidt mere, og jeg kan godt se at det med at optage og gemme, det er så åbentbart ikke noget man gør mere.. hmm.. lidt irreterende..
F.eks. plejer vi at optage Grand Prix og Eurovision og gemme det på DVD skiver.. Det er jo noget af det der ikke bliver udgivet, så man har ikke andre muligheder end at optage det...
Men det hjælper jo ikke så meget at optage det på en harddisk hvis man kun kan bruge den i det TV det er optaget fra.. Så har man det jo ikke om 20 år da man formentlig har et andet TV på det tidspunkt.

Et andet eksempel er at man nu har købt de første 6 sæsoner af Skadestuen (ER) og finder nu ud af at resten ikke bliver udgivet med danske tekster.. Så ser man at TNT sender den forfra, fra på Mandag, men man kan så ikke optage det og gemme det.. Lidt irreterende når det nu er noget man ikke kan få og gerne ville have...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 10:10

Hvis ikke du har kanaler der er krypteret, så kan der anskaffes en af de billige modtagere som f.eks BlueTinium, eller Denver, de optager på USB, og de optagelser kan afspilles på en PC og andet udstyr uden problemer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Enjoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enjoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:34
Jeg har Yousee igennem bolignettet, så det er vel formentligt krypteret eller ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:48

Alle kanaler hos You See er Clear, undtaget Tilvalgskanaler. Sådan har det været i flere år.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Enjoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enjoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:58
ok... Hvad med Yousee boxen.. Den har USB stik? Kan man overføre optagelser til en USB stik og få det over i computeren?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:02

Så absolut nej, det kan ikke gøres.
Til top
Enjoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enjoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:04
ok.. mange tak :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Enjoy Enjoy skrev:

ok... Hvad med Yousee boxen.. Den har USB stik? Kan man overføre optagelser til en USB stik og få det over i computeren?
Alternativt til de bokse Radiomanden nævner, er der muligheden at optage direkte på en PC med en DVB-C tuner, og noget software.
Her kan jeg af software anbefale DVBViewer med Recording service, pris ca. 115,-Kr (15euro)

Men nu er YouSee igang med omlægning til hovedsageligt at sende i HD/MPEG4 som ikke er kompatibelt med DVD formatet.
Så det skal enten konverteres (træls og besværligt) eller gemmes på harddisk (USB eller en NAS) og afspilles med en PC eller en mediaplayer/streamer.
Kan evt. også afspilles direkte på nyere TV med den funktion.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 02-Marts-2013 kl. 17:20
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:22

Brug som skrevet tidligere en af de modtagere der nævnes.
Det er nu officielt at der fra Panasonic kommer en Recorder med DVB-C, hvor der kan brændes til DVD/BD. Kommer i denne eller næste måned. http://www.totaltv.dk/aiz.asp?id=4133

Redigeret af Radiomanden - 02-Marts-2013 kl. 17:28
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu