recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nijunge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2011
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nijunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC setup
    Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:38
Hej alle 

Efter mange timer roden rundt med XBMC er jeg nu helt gået i stå i termonologi programmer add ons back ends ETC ETC 

hvad vil jeg:
Jeg et medie center der kører windows med Et tuner kort fra digital devices (octopus).
Det vil jeg gerne have til at kører XBMC inkl at modtage og optage TV fra program guide som på Windows medie center bare mere kontrolerbart etc 
Jeg modtager signal via YouSee.

Her er hvad jeg render ind i af basal spørgsmål .

Jeg har læst mig til t XBMC ikke har en modtager program guideselv så man skal tage et andet program program der kan det og derefter lade XBMC bruge det, termonologien er Backend eller PVR client .

Her går det i stå !!!!

Har prøvet flere veje har prøvet at installere  DVBlink men den guide jeg har fundet stopper der hvor jeg muligvistskulle kunne resten selv meeeeeen nope .

Jeg er generelt rimeligt inde i hvordan computere virker på et niveau med at bygge dem selv men det her er ved at blive helt sort.

SPØRGSMÅL
skal man installere et selvstændigt program til modtaelse af TV 
og skal dette sættes op helt igennem som om jeg skulle bruge dette alene før jeg kan kontakte det via XBMC ?
Hvilket program kan i anbefale 

Lad mig stoppe her for nu 

Jeg skal iøvrigt love at skrive erfaringerne ned til den næste der står i samme situation som en "step by step guide for the almost complete idiot"

N

Til top
Jacobkk85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2013
Sted: Aalborg Danmark
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobkk85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 22:20
Du skal bruge en tv server. Jeg har god erfaring med at bruge media portals tv server sammen med xbmc.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 23:12
Hej nijunge.

XBMC har ikke selv en "TV server". Det er TV serveren der styrer alle dine optagelser, med EPG og det hele.
Til det bruger jeg selv Team Media Portal. Det er kompatibelt med XBMC og er nemt at installere.
Derudover er der en fjernstyringsmulighed via iPimp, hvilket betyder du kan styre programmet, optagelser, streaming mv. fra din iPhone, iPad el. blot en PC.

Skriv, hvis du skal have hjælp til at installere det. Så kigger vi på det via teamviewer :)
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:48
 http://lifehacker.com/5981757/how-to-watch-and-record-live-tv-on-your-xbmc-media-center  

Redigeret af trikker - 09-Marts-2013 kl. 10:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu