|
XBMC setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nijunge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:38 |
Hej alle
Efter mange timer roden rundt med XBMC er jeg nu helt gået i stå i termonologi programmer add ons back ends ETC ETC hvad vil jeg: Jeg et medie center der kører windows med Et tuner kort fra digital devices (octopus). Det vil jeg gerne have til at kører XBMC inkl at modtage og optage TV fra program guide som på Windows medie center bare mere kontrolerbart etc Jeg modtager signal via YouSee. Her er hvad jeg render ind i af basal spørgsmål . Jeg har læst mig til t XBMC ikke har en modtager program guideselv så man skal tage et andet program program der kan det og derefter lade XBMC bruge det, termonologien er Backend eller PVR client . Her går det i stå !!!! Har prøvet flere veje har prøvet at installere DVBlink men den guide jeg har fundet stopper der hvor jeg muligvistskulle kunne resten selv meeeeeen nope . Jeg er generelt rimeligt inde i hvordan computere virker på et niveau med at bygge dem selv men det her er ved at blive helt sort. SPØRGSMÅL skal man installere et selvstændigt program til modtaelse af TV og skal dette sættes op helt igennem som om jeg skulle bruge dette alene før jeg kan kontakte det via XBMC ? Hvilket program kan i anbefale Lad mig stoppe her for nu Jeg skal iøvrigt love at skrive erfaringerne ned til den næste der står i samme situation som en "step by step guide for the almost complete idiot" N |
|
![]() |
|
Jacobkk85 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2013 Sted: Aalborg Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal bruge en tv server. Jeg har god erfaring med at bruge media portals tv server sammen med xbmc.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Hej nijunge.
XBMC har ikke selv en "TV server". Det er TV serveren der styrer alle dine optagelser, med EPG og det hele. Til det bruger jeg selv Team Media Portal. Det er kompatibelt med XBMC og er nemt at installere. Derudover er der en fjernstyringsmulighed via iPimp, hvilket betyder du kan styre programmet, optagelser, streaming mv. fra din iPhone, iPad el. blot en PC. Skriv, hvis du skal have hjælp til at installere det. Så kigger vi på det via teamviewer :)
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
http://lifehacker.com/5981757/how-to-watch-and-record-live-tv-on-your-xbmc-media-center
Redigeret af trikker - 09-Marts-2013 kl. 10:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |