|
Samsung DVB-S modtagelse via multiswitch |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
ullerdk
Bruger Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Marts-2013 kl. 15:50 |
|
Hej alle. Med henvisning til min tråd her vil jeg høre om nogen af jer har DVB-S modtagelse i et Samsung smart TV til at virke med et multiswitch-anlæg med 2 LNB'er tilkoblet? Som I kan læse i den anden tråd, så kan jeg kun tune på én LNB, og tilsyneladende får jeg heller ikke alle kanaler ind. /Ulrik
|
||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bruger manualen: Læs hvad der er muligt? du bliver vel bedt om LMB placering mere end 1 gang, du skulle gerne blive spurgt 2 gange, når den første er gemt ? Har Samsung S og S1 tuner , eller er det twin S-tuner ? Hvad er det for en model du har? PS: Panasonic VT50 kan. |
||
E.L.
|
||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har et UE-55ES8005, og der er indbygget DVB-S2 tuner. Dette er en 2012-model, dvs. ingen twin-tuner (som jo først kommer i 2013-modellerne). Der står intet om tuner-opsætningen i manualen. :-S Jeg ved at Diseqc 1.2 er understøttet, efter som motor-styring er en mulighed i opsætningen. Jeg kan sagtens konfigurere TV'et til 2 LNB'er, der kommer bare kun signal på den første. I Diseqc-indstillingen er der følgende muligheder: Fra, 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, Tone A, Tone B Og der ud over kan man sætte 22KHz tone til enten Fra, Til, Auto. Som skrevet har jeg en multi-switch og quattro LNB'er som passer til en multiswitch, og anlægget virker fint med begge LNB'er med en løs sat-modtager. Formålet var bare at slippe for den løse sat-modtager. Jeg har også på fornemmelsen at Panasonic er bedre lige på dette punkt, da en Pana-forhandler fortalte mig, at deres udstillings-model fandt alle kanaler på deres multiswitch-anlæg. Så det ender nok med, at jeg returnerer mit nye Samsung og køber et Panasonic WT50 i stedet for (hvis der er flere at få nu).
|
||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har vt50 og har prøvet parabolen med 4 hoveder, ingen problem
Men 8005 kan jo også, så er spørgeren vel tilfreds |
||
E.L.
|
||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men har du dit VT50 tilsluttet parabolen med de 4 LNB'er via en alm. Diseqc switch eller har du en multiswitch (dvs. 4 coax-kabler pr. LNB ind til multiswicthen)? Det er det, som er det interessante. Samsung ES8005 kan sikkert sagtens styre flere LNB'er via en alm. Diseqc, men spørgsmålet er om det BURDE virke også via en multiswitch (for det gør det jo ikke hos mig). /Ulrik
|
||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en skål med 4 hoveder. Fra hver hoved er der en stump kabel til en 4 disk s. Fra denne er der en ledning til fladskærm..det fungerer OK
|
||
E.L.
|
||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er jeg ikke i tvivl om fungerer hos dig. Men du har så heller ikke nogen multi-switch (bruges typisk til flerrumsløsninger).
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Ullerdk. Kan du ikke oplyse hvilken multi-switch du har? Når jeg læser dine post's læser jeg at du mener at et Samsung ikke kan bruges sammen med en multi-switch. Kan det være at lige netop din multi-switch ikke kan bruges sammen med et Samsung? Hilsen Carsten. |
||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Carsten. Det er slet ikke utænkeligt, at jeg bare er uheldig, og har en multiswitch, som Samsung TV DVB-S tuner ikke fungerer med. Det er netop derfor, jeg rigtig gerne ville høre fra andre med Samsung TV, som bruger DVB-S på en multiswitch uden problemer. Der MÅ være andre i dagens Danmark med sådan et setup. Min multiswitch hedder "Opticum OMS 8/9P", og den fungerer som nævnt upåklageligt med min VU+ Uno sat-modtager. Jeg kunne selvfølgelig "bare" købe en Spaun multiswitch (anerkendt multi-switch mærke), men det er jo lidt fjollet, hvis det så ikke løser problemet. /Ulrik
|
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Ulrik.
Det er altid nemmere at finde en løsning hvis man har fået defineret problemet. Jeg vil prøve at finde en manual med specifikationerne på din multi-switch, men det bliver nok først i morgen. Hilsen Carsten. |
||
ullerdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige præcist. :-) Jeg kan give dig et link til multiswitchen på Opticums website: Men der står ikke ret mange tekniske informationer om den.
|
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Ulrik.
Dem fandt jeg også og klikkede på de tekniske data: Kan du bekræfte ved at kigge på siden af multi-switchen at den kun kører DiSEqC 2.0? Jeg vil så regne med at den er bagud kompatibel og også kan køre DiSEqC 1.0 men kan problemet være at du prøver at køre DiSEqC 1.2 eller måske DiSEqC 1.1 Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 17-Marts-2013 kl. 22:38 |
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |