|
HTPC Output |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2013 kl. 20:55 |
Hej,
Jeg har lige købt ny computer, hvor der er både HDMI og DVI udgange. Jeg vil så høre jeg, om det er muligt, at outputte lyd via HDMI udgangen, mens man outputter billede via DVI udgangen? Jeg vil køre DVI til HDMI kabel til mit TV og DVI til DVI til min surround receiver. Jeg vil helst køre det med to kabler ud fra min computer, da jeg helst ikke vil køre HMDI fra Computer til Receiver, og derfra HDMI fra Receiver til TV. For hvis jeg sætter det op på denne måde, vil computeren ikke kunne se mit TV, men kun receiveren, og der vil være en masse komplikationer med det setup.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der ikke et Digitalt Out til lyd på PCen.? Så er det HDMI til TV, og Digital lyd til Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Din computer vil da ikke have problemer ved at se recieveren. Hvorfor gøre det svært når det er let?
BS
|
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
@Radiomanden: @Bschmidt: Jeg har ingen problemer med at computeren skal kunne se recieveren. Men hvis den ikke kan se TV'et, vil der opstå en masse komplikationer, da den ikke ved, at der er en ekstra skærm tilsluttet, hvis den ikke kan se TV'et, da TV'et kun or koblet op til recieveren. For lige at give et overblik (hvis vi antager, at man ikke kan have 2 forskellige outputs fra computeren: Computer --HDMI--> Reciever --HDMI--> TV I ovenstående setup vil computeren altså kun registrere surround recieveren, og ikke TV'et - dette vil gøre det mere end vanskeligt, at klone de 2 skærme, eller smide et billede til TV'et i det hele taget. Derfor vil det være meget mere ideelt, hvis det er muligt, at gøre sådan her: Computer --HDMI (lyd)--> Reciever Computer --DVI (billede)--> TV Men jeg ved bare ikke om det sidste setup er en mulighed
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hvis du har hdmi in i reciever, så har du også hdmi out.
Om der står Denon, Onkyo, Yamaha eller whatever som skærm er fuldstændig ligegyldigt. Når du vælger hdmi inputtet på recieveren, så sørger den selv for smide billedet på dit tv. Men jo du kan sagtens køre med dvi - hdmi til tv og hdmi - hdmi til reciever. Gjorde jeg selv før jeg skiftede reciever for, at få HD lyd igennem reciever og 3D billede på skærmen. Da recieveren ikke kunne håndtere framepacked 3D.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Super, tak for svaret.
Jeg vil helst have så gnidningsfri datastrøm mellem enhederne, og tror bare det vil kunne skabe problemer, hvis jeg kører HDMI billedet igennem receiveren. Om ikke andet vil der være en eller anden form for processering i receiveren, og TV'et vil ikke kunne se Computeren, og omvendt, hvorfor grafikkortet ikke kan se hvad opløsning den skal sende til TV'et. Men da det andet er muligt, tror jeg det bliver den løsning jeg kører med.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sagtens og tv'et kan også sagtens finde ud af den opløsning du sætter grafikkortet til. :)
Hvis du har et full hd tv, så sætter du det jo bare 1920x1080 og alt spiller som det skal. Nøjes du kun med et kabel, medmindre det er fordi du vil omgå fx 3D og stadig have hd lyd.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Du bestemmer da selv om det skal være AV Recieveren eller fjernsynet der skal stå for skaleringen af signalet og det er ikke TV'et der skal se PC'en, men PC'en der skal se TV'et og det er ikke noget problem hvis vi snakker HDMI 1.3. Så hvad jeg mener er, hvorfor bruge to kabler når du kan nøjes med et?
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Jeg skal under alle omstændigheder bruge 2 kabler - enten 2 fra computeren til de 2 enheder, eller et fra computeren til Onkyo'en og et fra onkyoen til TV'et.
Det er i øvrigt kun 720P TV - ja, jeg overvejer et nyt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |