recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony VPL-HW50ES afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony VPL-HW50ES afstand

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony VPL-HW50ES afstand
    Sendt: 22-Marts-2013 kl. 14:04
Med 4 meter mellem projektor og lærred, burde den kunne smide et billede på 124".

Men er det for meget til 4 meters afstand, og burde jeg i virkeligheden "nøjes" med 106"?

Har set på Lissau Tab Tension: http://www.lissau.dk/da/hjemmebio/produkter/tab-tension

Hvad mener i om wireless HDMI? Og hvilket produkt kan der evt. anbefales?
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 17:18
124" svarer til en billedehøjde på ca 150 cm. Det anbefales normalt at holde en siddeafstand på mellem 2-3,6 x billedehøjden, resten er smag og behag ;)
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:03
Jeg havde 106" tommer på 4 meter, og jeg ønskede at jeg havde købt 120". Du bliver vandt til størrelsen efter ganske kort tid.

Wireless HDMI: Det havde jeg også på en Epson TW6000W model, og det vil jeg aldrig have igen. Billed kvalitets mæssigt var der ikke noget galt, men jeg havde problemer med film der hakkede. Wirelss HDMI supporterer fx ikke 1080p i 32bit farver, hvor et HDMI kabel gør. Det vil sige at når du afspiller film fra fx et windows media center, så skal du lege med opløsningen.

Derudover var jeg ofte nødt til at slukke og tænde for modtageren for at der kom billede på (efter alt har været slukket. Jeg havde mange tvivls spørgsmål om problemerne var relateret til wireless, til projektor, til forstærker, til wiress modtager, til filmen ... og det gjorde mig faktisk irreteret.

Derudover så slukker den for billedet hvis du rejser dig op mellem projektor og wireless modtager. Hvis du står og "skygger" - så bliver billedet dårligt.

Generelt en masse bøvl, som gør at jeg 100% sikker køber med kabel næste gang. 

Jeg tror wireless er fremtiden - men det skal lige modnes et par år mere.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 17:54
Tak for de gode informationer.

Men KAN en HW50ES kaste 124" på 4m?

Har brug for hjælp til at "oversætte" disse vidt forskellige data.
En skam at investere i et lærred der er for stort. Og vil gerne have tingene på samme tid, da der er 14-21 dages levering på lærred.

Ifølge Sony brugermanual:

Ifølge Projectorcentral:

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 18:18
På projectorcentral kan du selv leje med tallene og dermed finde ud af at den godt kan lave 124 tommer billede. Den korteste afstand projektoren kan lave et 124" på er 3,8 meter, den længste afstand er 5,8 meter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 19:32
Tak Schulz

Super...
Det var lige det jeg søgte :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu