recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 37" LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste 37" LCD TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 37" LCD TV
    Sendt: 21-Maj-2006 kl. 23:45

Beklager hvis jeg gentager et ofte stillet spørgsmål, men jeg ikke ligesom kunnet finde lige de oplsyninger, jeg behøver.

Jeg er næsten plukmoden til at anskaffe mig et LCD TV (max. kr. 18-19.000) og har gjort mig nogle overvejelser, som jeg håber på forummet kan hjælpe med :

1. Jeg er overvejent til et 37" TV, da jeg er bekymret for at opskalering af det alm. Tv-signal, betyder for "grumset" billed med f.eks. 40". Jeg modtager TDC kabel-TV via Selector boks (Sagem 60). Er denne overvejelse ikke rimelig eller bør jeg kigge efter 40" og få det lidt ekstra med for pengene (pris forskel på 37" og 40" ikke særlig stor)?....Jeg sidder ca. 3.5 meter fra TV'et.
  2. Min umiddelbare favorit er JVC LT-37S60B, da denne lige er faldet til ca. 15.000,-. Er der nogen, der har erfaringer med dette apparat? Hvor meget bedre billedekvalitet får jeg ved at vælge det lidt dyrere LT-37M60 (jeg er temmelig kræsen mht. støj, skarhed m.m.)
  3. Hvis nogen har anbefalinger mht. modeller fra andre fabrikanter er jeg meget modtagelig.
  4. TV'et skal have optimale tilslutninger for Selector, HDD-recorder samt Mediecenter. Hvad abefales som tilslutning til disse 3?
  5. Hvad går jeg glip af, hvis der ikke er 2 tunere i TV'et (JVC har jo alligevel PAP)
  6. Tuneren skal være hurtig og præcis
  7. Gode indbyggede højttalere

Ser frem til lidt eksperthjælp.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

1. Hvad går jeg glip af, hvis der ikke er 2 tunere i TV'et (JVC har jo alligevel PAP)
  2. Tuneren skal være hurtig og præcis

Sagem 60 er din tuner. Og den kan kun vise en kanal ad gangen.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 07:12
JVC LT-37S60 er et udmærket fjernsyn, men det er dog en model, der snart er 1 år gammel. LT-37M60 er efter min vurdering de ekstra penge værd og kan fås til omkring 19.000,- måske mindre hvis man kigger sig omkring.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 09:01

Jeg har haft en 32S60 og har nu en 37M60. S60 er et rigtigt godt TV, men M60'eren er lige en tand bedre ved panoreringer. Hvis du har pengene til det så vælg M60, de ekstra penge er givet godt ud.

Michael

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:04

Er der ikke flere, der har lyst til at kommentere mit indlæg vedr. køb af 37" LCD TV ?

Beklager hvis jeg gentager et ofte stillet spørgsmål, men jeg ikke ligesom kunnet finde lige de oplsyninger, jeg behøver.

Jeg er næsten plukmoden til at anskaffe mig et LCD TV (max. kr. 18-19.000) og har gjort mig nogle overvejelser, som jeg håber på forummet kan hjælpe med :

1. Jeg er overvejent til et 37" TV, da jeg er bekymret for at opskalering af det alm. Tv-signal, betyder for "grumset" billed med f.eks. 40". Jeg modtager TDC kabel-TV via Selector boks (Sagem 60). Er denne overvejelse ikke rimelig eller bør jeg kigge efter 40" og få det lidt ekstra med for pengene (pris forskel på 37" og 40" ikke særlig stor)?....Jeg sidder ca. 3.5 meter fra TV'et.
  2. Min umiddelbare favorit er JVC LT-37S60B, da denne lige er faldet til ca. 15.000,-. Er der nogen, der har erfaringer med dette apparat? Hvor meget bedre billedekvalitet får jeg ved at vælge det lidt dyrere LT-37M60 (jeg er temmelig kræsen mht. støj, skarhed m.m.)
  3. Hvis nogen har anbefalinger mht. modeller fra andre fabrikanter er jeg meget modtagelig.
  4. TV'et skal have optimale tilslutninger for Selector, HDD-recorder samt Mediecenter. Hvad abefales som tilslutning til disse 3?
  5. Hvad går jeg glip af, hvis der ikke er 2 tunere i TV'et (JVC har jo alligevel PAP)
  6. Tuneren skal være hurtig og præcis
  7. Gode indbyggede højttalere

Ser frem til lidt eksperthjælp.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:07

Er der ikke flere, der har lyst til at kommentere mit indlæg vedr. køb af 37" LCD TV ?

Jo ... jeg vil spørge hvorfor du ikke kigger på plasma-tv, fx. Panasonic 37pv60?

Redigeret af J.F.L - 22-Maj-2006 kl. 21:08
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:22

Tak for buddet, men som jeg skriver, er jeg bekymret for at for stor en skærm vil give problemer med billedkvaliteten når man ser alm. TV-signal pga. den kraftige opskalering.

Jeg har ikke rigtig kigget efter plasma. Hvad er fordelene/ulemperne ved plasma kontra LCD?

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

[QUOTE=cwitt]

Jo ... jeg vil spørge hvorfor du ikke kigger på plasma-tv, fx. Panasonic 37pv60?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:26

Jeg har ikke rigtig kigget efter plasma. Hvad er fordelene/ulemperne ved plasma kontra LCD?

Ulemper kan jeg ikke komme i tanke om.

Fordelen er at du får et bedre billede - kort fortalt. Opdateringshastigheden på plasma-tv er langt foran hvad LCD kan præstere.

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:31

> Cwitt

Jeg vil give J.F.L ret i, at plasma står bedre med alm. antennesignal, så hvis det primært er det du skal bruge det til, så kig på en plasma. F.eks. PV60'eren. Den sælges flere steder til omkring 16000,- i 37". Den har god lyd og godt billede.

Skal du derimod bruge skærmen meget til mediacenter-pc og gaming, så er en LCD nok alligevel det mest oplagte valg. Den nye Hitachi 37", der hedder LD6600 synes jeg faktisk er ret lækker. Den er også i nogenlunde samme prisleje.

Redigeret af Langemor84 - 22-Maj-2006 kl. 21:31
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Jeg vil give J.F.L ret i, at plasma står bedre med alm. antennesignal, så hvis det primært er det du skal bruge det til, så kig på en plasma. F.eks. PV60'eren. Den sælges flere steder til omkring 16000,- i 37". Den har god lyd og godt billede.

Jeg ved du kan få PV60 i 42" til næsten samme pris - men jeg tør ikke poste det her.

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:43

Det bliver jo nok mest til Tv-kigning, men jeg skal også bruge den til billedvisning via mediecenter samt alm. DVD-film.

Hvordan egner plasma sig til PC-signal og DVD?

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

> Cwitt

Skal du derimod bruge skærmen meget til mediacenter-pc og gaming, så er en LCD nok alligevel det mest oplagte valg. Den nye Hitachi 37", der hedder LD6600 synes jeg faktisk er ret lækker. Den er også i nogenlunde samme prisleje.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
almaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 22:08
En af ulemperne ved Plasma er strømforbruget, der er markant højere end ved LCD skærme, men når der snakkes plasma, så kan du jo købe Panasonic 42PV600E i Tyskland for 2098 euro. Det kan vist ikke blive meget billigere. M.h.t. LCD så er der Toshibas 37ér i 66 serien P eller Z, hvilket alene ref. til farven. Her er prisen nede i ca. 1450 euro.
master
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu