recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - slet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

slet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6411
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: slet
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:44
Delta Machine Deluxe Edition med fire bonussange er rippet/sikkerhedskopieret, så den byttes til en BD-film med danske undertekster

Super 8

Real Steel

Transformers 3

The Incredibles (Pixar)

Wall-E

Cabin in the Woods

Mission Impossible: Ghost Protocol

Tucker & Dale vs Evil

Redigeret af jake51 - 28-Marts-2013 kl. 21:03
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Delta Machine Deluxe Edition med fire bonussange er rippet/sikkerhedskopieret, så den byttes til en BD-film med danske undertekster

Super 8

Real Steel

Transformers 3

The Incredibles (Pixar)

Wall-E

Cabin in the Woods

Mission Impossible: Ghost Protocol

Tucker & Dale vs Evil

Og du sletter så din sikkerhedskopi når du sælger din DM skive???  Wink

Mindre åbenlys pirateri næste gang måske... Smile
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6411
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:09
Hvordan er det pirateri?
Fysisk medie, der er købt og betalt

Redigeret af jake51 - 27-Marts-2013 kl. 21:10
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:17
Hvis du sælger/bytter din orginale CD/DVD, har du jo heller ikke ret til din "sikkerhedskopi" mere.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:02
Du må sikkerhedskopiere hvis du kan bevise du har det originale materiale. Det har du ikke hvis du sælger det eller bytter det.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:20
Jo, det må man faktisk godt... Det lyderåndssvagt, men dette eksempel er faktisk lovligt. Du må gerne rippe hele din cd-samling til din nas, og så sælge skiverne bag efter. Og ja, jeg har set et svar fra piratgruppen på et tidspunkt, gider ikkeregeringsstyret efter det men den er god nok.

Dog er dette eksempel nok så groft, at det tangerer, at det er ulovligt. Men det er en gråzone, og jeg er 100 på at sælger aldrig ville blive dømt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:21
Hov der kom lige lidt sludder i linie 2
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Jo, det må man faktisk godt... Det lyderåndssvagt, men dette eksempel er faktisk lovligt. Du må gerne rippe hele din cd-samling til din nas, og så sælge skiverne bag efter. Og ja, jeg har set et svar fra piratgruppen på et tidspunkt, gider ikkeregeringsstyret efter det men den er god nok.

Dog er dette eksempel nok så groft, at det tangerer, at det er ulovligt. Men det er en gråzone, og jeg er 100 på at sælger aldrig ville blive dømt.

Denne linje fra link.

"Du må kopiere materiale, du ejer, til dig selv og din familie."

Jeg ville jo mene at du ikke ejer materialet mere når du har solgt/byttet det væk, og derved er dine kopier ulovlige.
Men det er umuligt at finde et punkt der direkte henviser til dette eksempel.
Men i min verden kan man ikke have en "sikkerhedskopi" af noget man ikke har mere.
Det vil svare til at jeg sælger min bil, men beholder et sæt nøgler, så jeg stadigvæk kan tage en tur når jeg har lyst.

Redigeret af Jever - 27-Marts-2013 kl. 22:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:56
I det øjeblik han ripper skiven, ejer han det...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:56
Der blev stillet et spørgsmål om denne præcise situation.

Enough OT herfra...

Redigeret af Rolf Lemmike - 27-Marts-2013 kl. 22:57
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

I det øjeblik han ripper skiven, ejer han det...

Men når han sælger dem, sælger han jo også sin brugsret, og derved er kopierne ikke mere sikkerhedskopier, men derimod piratkopier.

Men er klar over dette er en stor gråzone
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 19:08
Har da heller aldrig set nogen foreslå en ligende bytte handel Clap
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu