|
slet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6411 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:44 |
Delta Machine Deluxe Edition med fire bonussange er rippet/sikkerhedskopieret, så den byttes til en BD-film med danske undertekster
Super 8 Real Steel Transformers 3 The Incredibles (Pixar) Wall-E Cabin in the Woods Mission Impossible: Ghost Protocol Tucker & Dale vs Evil Redigeret af jake51 - 28-Marts-2013 kl. 21:03 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og du sletter så din sikkerhedskopi når du sælger din DM skive??? ![]() Mindre åbenlys pirateri næste gang måske...
![]() |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6411 |
Hvordan er det pirateri?
Fysisk medie, der er købt og betalt Redigeret af jake51 - 27-Marts-2013 kl. 21:10 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Hvis du sælger/bytter din orginale CD/DVD, har du jo heller ikke ret til din "sikkerhedskopi" mere.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Du må sikkerhedskopiere hvis du kan bevise du har det originale materiale. Det har du ikke hvis du sælger det eller bytter det.
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
Jo, det må man faktisk godt... Det lyderåndssvagt, men dette eksempel er faktisk lovligt. Du må gerne rippe hele din cd-samling til din nas, og så sælge skiverne bag efter. Og ja, jeg har set et svar fra piratgruppen på et tidspunkt, gider ikkeregeringsstyret efter det men den er god nok.
Dog er dette eksempel nok så groft, at det tangerer, at det er ulovligt. Men det er en gråzone, og jeg er 100 på at sælger aldrig ville blive dømt. |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
Hov der kom lige lidt sludder i linie 2
![]() |
|
![]() |
|
Denne linje fra link. "Du må kopiere materiale, du ejer, til dig selv og din familie."Jeg ville jo mene at du ikke ejer materialet mere når du har solgt/byttet det væk, og derved er dine kopier ulovlige. Men det er umuligt at finde et punkt der direkte henviser til dette eksempel. Men i min verden kan man ikke have en "sikkerhedskopi" af noget man ikke har mere. Det vil svare til at jeg sælger min bil, men beholder et sæt nøgler, så jeg stadigvæk kan tage en tur når jeg har lyst. Redigeret af Jever - 27-Marts-2013 kl. 22:50 |
|
![]() |
|
I det øjeblik han ripper skiven, ejer han det...
|
|
![]() |
|
Der blev stillet et spørgsmål om denne præcise situation.
Enough OT herfra... Redigeret af Rolf Lemmike - 27-Marts-2013 kl. 22:57 |
|
![]() |
|
Men når han sælger dem, sælger han jo også sin brugsret, og derved er kopierne ikke mere sikkerhedskopier, men derimod piratkopier. Men er klar over dette er en stor gråzone
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Har da heller aldrig set nogen foreslå en ligende bytte handel
![]() |
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |