recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic VT20 - Tv Guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic VT20 - Tv Guide

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic VT20 - Tv Guide
    Sendt: 01-April-2013 kl. 01:15
Hej

Jeg har et Panasonic VT20 50" fra 2010 og er utrolig godt tilfreds med det.
Jeg har dog et problem som relatere sig til TV Guiden.

Hver gang jeg skrifter om på en ny kanal, kommer der en bjælke med diverse informationer i bunden af fjernsynet, bl.a. hvilket program der kører på den nuværende kanal og det her mit problem er.
For fjernsynet har efterhånden i meget lang tid haft problemer med at opdatere bjælken. Når jeg skrifter om på en ny kanal, viser den ofte det program som har været før, end det program de viser nu.
For at løse problemet, gør jeg enten det at jeg venter til at bjælken er væk og fremkalder den igen, så er den som regel opdateret eller går ind på TV Guiden og så bjælken som regel også opdateret igen.

Men på sidste er det blevet meget værre, det er ikke altid længere det hjælper at gøre de to ting og så bliver bjælken ved med at vise det forrige program, hvilket er meget irriterende.

Ved godt at jeg bare kan gå ind på TV guiden og se oversigten. Men synes nu det ville være rart, hvis jeg kunne få det til at virke igen.

Er der nogle af jer der har det samme problem og hvad kan man evt. gøre ved det?

MVH. Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 07:38
Hvor modtager du tv signaler fra?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 08:15
Har du prøvet at stille fjernsynet op fra ny ( fabriksindstillinger)? Det findes i Indstillingsmenuen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:15
jeg har yousee. Jeg har godt nok 2 fjernsyn på den samme antenne box og kører signalet igennem yousee boxen. Kan det være derfor?

Har ikke prøvet at nulstille Tv'et, men det vil jeg da overveje at gøre, hvis der ikke kommer andre forslag.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:25
Er antennekablet et, du evt. selv har lavet, vha. en ledning, (selvfølgelig)Smile og HF-tætte stik af den type, som skal "vrides" på? Jeg har nemlig været udsat for helt at mangle EPG, TV-Guide, hvad det nu kaldes. Det viste sig, at et stik havde skruet sig løs. EPG'en var tilbage igen, da jeg havde spændt det ordentligt fast.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:33
Det er et kendt problem ved Panasonic. Har samme problem med mine. Der er flere ældre tråde omkring dette - bl.a her : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111604
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:37
nej. Det kabel jeg bruger var et jeg fik med fjernsynet og så bruger jeg en split til de to antennestik
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:42
kim.t

Ja det har du vist ret i.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

nej. Det kabel jeg bruger var et jeg fik med fjernsynet og så bruger jeg en split til de to antennestik

Kun ét TV tilsluttet vægdåsen, og intet andet - hvad sker der så? Prøv lige det...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

jeg har yousee. Jeg har godt nok 2 fjernsyn på den samme antenne box og kører signalet igennem yousee boxen. Kan det være derfor?

Ja, hvad er signalniveau og signalkvalitet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 10:58
Og får du internet fra YouSee, og har derfor en adapter koblet på vægdåsen? Denne adapter dæmper signalet med ca. 4 DB, fik jeg at vide en gang af en YouSee-tekniker.

Redigeret af turbo2 - 01-April-2013 kl. 11:00
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 13:04
skal nok prøve de forskellige ting, er dog ikke hjemme lige nu.

Jeg har ikke internet fra yousee.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu