|
S: B&W XT2 - 3000kr |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
SteffenD89
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-April-2013 kl. 10:28 |
Så er det blevet besluttet. Jeg sælger højtalerne, da der ikke er mulighed for surround i den nye lejlighed. Herefter bliver der nok købt nogle gulvhøjtalere (har ikke helt besluttet mig for hvilke endnu). Min Velodyne og B&W XTC er længe afsat. Så nu er det front og baghøjtalerne der skal sælges. Jeg har tænkt lidt på det og det er faktisk lidt ulogisk at flytte højtalerne med. Derfor vil de højtalere der er blevet budt på, kunne hentes fra onsdag den 24. Højtalerne kan høres og hentes i Odense SØ. Skal de sendes bliver det først efter vi er flyttet, så jeg er sikker på at de bliver sendt forsvarligt. Jeg tænker at vi kan lade bud køre i en uge fra nu af - dvs. fra den 16/5 - 23/5, hvor de vil slutte kl20 om aftenen. Højtalerne der er tale om er følgende: 2 stk. B&W XT2. Der er ingen kvittering. De har aldrig været voldtaget og spiller som de skal. Dog skal det siges at jeg har købt dem brugt for et par år siden og da de ankom med posten var de udsat for en skade (klassisk PostDK behandling). Herefter er de blevet sendt ind til reperation. Skaden er blevet ordnet og højtaleren spiller fint, men gitteret til den ene diskant er ikke 100% rundt længere. Det er dog ikke noget jeg personligt har bemærket så meget, men så er det sagt. Derudover skal gummiet i toppen af begge højtalere renses på en eller anden måde. Det er ikke beskidt og man kan sagtens rengøre det, men det er en smule "klistret". Ja det lyder lidt underligt, men sådan har de været fra jeg købte dem. Det er ikke noget der har generet mig, men det samler dog lidt støv. Med til højtalerne følger der vægbeslag. 2 stk. B&W M1. Igen ingen kvittering. Højtalerne er for nogle år siden købt af Hother og spiller ligeledes fint. Eneste issue er at min kæreste ved et uheld har ridset den ene, så der er en hvid ridse. På den modsatte side af højtaleren er sket et lille uheld (sådan blev de modtaget). Den anden højtaler fejler ikke noget. Med til højtalerne følger der både fod og vægbeslag. Dog skal det siges at vægbeslagene ikke er 100% komplette. Grunden til det er, at når man køber sådan nogle løst hos hifiklubben, følger kun selve beslaget med. Der fulgte ikke noget plastiklåg med som dækker og det har jeg aldrig gidet bruge penge på (beslagene var i forvejen dyre, specielt fordi jeg også købte vægbeslag til mine XT2'er i samme omgang). Jeg tænker at jeg som minimum vil have følgende: 2 x B&W XT2 - 3000kr (org. pris 7200kr) 2 x B&W M1 - 900 (org. pris 3200kr) Man kan købe nogle XT2 højtalere for 4000kr og M1 2000kr på DBA, men grundet mine højtaleres tilstand tænker jeg at prisen er fair nok. Hvis der er flere om buddet kan folk byde. Højtalerne befinder sig som sagt i Odense, de skal helst afhentes (så kan de også høres), men skal de sendes bliver det for købers regning. I tilfælde af at de skal sendes kan min kære fader sikkert pakke dem ordenligt og forsvarligt ind (han er lagermand). Dog vil der så være lidt længere tid på levering. Højtalerne er forresten hovedsageligt blevet brugt til film og playstation 3. De er nogle gange blevet brugt til fest, men som sagt aldrig voldtaget. Billeder der er nogle år gamle (fra vores tidligere lejlighed) kan findes her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48540&KW=&title=steffend89-xt2-og-velodyne-spl1200-ultra Jeg får lige uploadet nogle nye billeder af højtalerne så hurtigt så muligt. Er der spørgsmål af nogen art så stil endelig. Måske har jeg glemt noget jeg ikke lige tænker over? :) Jeg beklager billedernes størrelse, de kan naturligvis sendes til en mail, hvor de kan ses i deres oprindelige størrelse. Venstre baghøjtaler Højre baghøjtaler Venstre fronthøjtaler Højre fronthøjtaler Jeg fandt lige nogle lidt ældre billeder, hvor mine m1'er står på fødderne: Redigeret af SteffenD89 - 28-April-2013 kl. 00:26 |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis dine højtalere er omkring 1-1.5 år, så regn med omkring 50% af nyprisen, hvis alt er i orden.
En Sub taber typisk lidt mindre i pris (jeg ved ikke hvorfor), men eftersom den har fået "Et gok", så er det svært at angive en pris, men regn ikke med meget over 4K. Din Marantz kan jeg ikke forholde mig prismæssigt til - desværre
|
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Det er okay. 50% for noget der kun er 1 år gammelt lyder af vanvid, der burde stå en advarsel når man køber højtalere
Hvis vi fjerne recieveren, vi vil der så kunne være tale om ca. 10000kr? eller er vi helt nede på 7-8000kr? *EDIT* jeg havde ikke set at du skrev 4000kr for subben. Det er under 1/3 af prisen. Lidt mindre end jeg havde forventet.. så kan jeg godt se at det bliver svært at få 10k for det..
Redigeret af SteffenD89 - 08-April-2013 kl. 12:16 |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er mine vurderinger jo ikke den endelige dom Omkring subben, jamen måske kan du få mere for den, hvis en køber ikke er så nøjeregnende med udseendet. Alt andet lige er skaden jo ikke medvirkende til funktionen
|
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
tjah.. Ser på det.. Jeg har i hvert fald lige umiddelbart fået en lejlighed (mangler kun kontrakten) og der vil ikke være mulighed for surround pga. indretningen.
Lige umiddelbart er der højtalere for ca. 29000kr, så ca. 1/3 af originalprisen virkede rimeligt i mit hoved, men ja.. det er ikke nyt mere og har lidt ridser og sådan. Så nu må vi se. M1-højtalerne er forresten købt af dig
|
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Så burde jeg jo overveje at købe de M1´er tilbage, de er dæleme i orden
|
|
kfcofir
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Funktioner
Tak(0)
|
ligger på 4-5k på den Velodyne SPL 1200 Ultra hvis du er int. ..
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
nsane206
Bruger Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du billede af skrammen på din sub?
|
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
|
audiogon
Pause fra forummet Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var godt nok synd du har givet så meget for den Velodyne........
Den var måske det halve værd. En salgspris på 4000 kr ville være godt for dig, hvis den står som i ny kondition. Har haft først en, så 2 på prøve/test og det var dårlig performance, selvom jeg fik et tilbud på 18000 kr for 2. Fik en Teufel M12000SW til 17000 kr. De 2 for fuld hammer var meget stille og upræcis og forvrænget i forhold til halv blus på "Uncle Doc"
Redigeret af audiogon - 08-April-2013 kl. 20:53 |
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan kan det gå. Nu bliver det nok et par gulvhøjtalere i stereo også vil jeg prøve det. 4000kr er måske ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg kommer nok over det. |
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke på stående fod, må lige få det gjort.
|
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Bump.
Sub og center er afsat. Jeg sælger det der står i teksten og jeg bryder ikke de aftaler jeg har lavet med de andre. Priser kan ses i teksten.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |