|
Hvilket filformat? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thales ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2010 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-April-2013 kl. 11:08 |
Hej med jer,
et nybegynderspørgsmål her: jeg anvender Videoredo til at redigere i optagelser fra tv. Men hvilke af programmets mange forslag om filformat skal jeg vælge? Jeg vil gerne beholde lyd og video kvalitet af optagelser, samt undertekster. Skal man måske gemme i et slags format i "almindelige" optagelser og et andet i HD optagelser? (om ikke andet, så for at spare på drevplads) Mvh. S |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vælg det format som optagelserne er foretaget i (direct stream encoding). Så sker der ingen omkodning og du risikerer ikke at miste underteksterne. Vælger du et andet format vil der komme en advarsel som f.eks. "major reencoding required". I så fald vil renderingen tage meget længere tid og du vil miste billedkvalitet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |