|
Kan DVBViewer start en PC fra dvale? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MHV. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2013 kl. 07:05 |
|
Jeg har forstået det sådan, at DVBViewer var i stand til at
starte computeren op ingen en planlagt optagelse, og så sætte den i dvale igen
bagefter. Jeg har forsøgt mig en del med det men uden hæld, virker det for jer
andre, og i så fald hvilken opsætning har i? |
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kan den, men du skal installere et lille timer plugin, eller skifte til DVB-Viewer Recoridng Service, med mindre de har ændret det siden jeg skiftede til Recording Service for nogle år siden som jeg synes fungerer langt bedre.
Dit motherboard skal også have support for at starte op på et givent tidspunkt, men det kan stort set alle, så jeg tror det er det manglende timer plugin du mangler. Dog har mit motherboard/bios en bug der gør at den ikke altid starter op på et givent tidspunkt fra dvale (fejler ca. 1 ud af 50 gange), så nu sætter jeg den i standby i stedet. |
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
Ja og det virker faktisk og er nemt at bruge modsat nogle af de andre medie centres bøvlede måde. Man angiver det lige efter en timer / schedulering hvad der skal skal ske efter optagelse.
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
dvbviewer recording services skal installere udover dvbviewer så virker det perfekt.
|
||
![]() |
||
MHV. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2007 Status: Offline Point: 7 |
|
Tak for de gode råd jeg har nu forsøgt mig med det, men der
opstod lige et mere akut problem undervejs. Når jeg optager i ts format, så er skærmen bare sort når jeg
afspiller i VLC media, og det er uden lyd når jeg afspiller i Windows media
player, men når jeg optager i mpg format så er der ingen problemer. Jeg har tidligere i dag geninstalleret DVB-Viewer,
og så virkede alt som det skulle, lige til at jeg forsøgt at opsætte Recoridng
Service, er det et problem i kender til, og eventuelt har en løsning på? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Hvad med afspilning at ts i DVBViewer?
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
|
Før Recording Services installeres, skal der være en fuld funktionsdygtig DVBViewer installeret og testet, men det ser det ud som om du godt ved.
Da jeg installerede Recording Services syntes jeg også den var lidt tricky, men det hjalp mig utrolig meget at følge en installations anvisning som en dansker have skrevet. Det var bare at følge den slavisk og så virkede det hele. Nu kan jeg ikke lige finde anvisningen, men nedenfor er en anden samt en tråd om RS, så du kan starte med at kikke på disse, måske kan du så gennemskue hvad der er galt i dit setup. Når RS først kører, så virker det efter min mening langt bedre end DVBViewer med timer plugin'et. http://digitalt.tv/dvbviewer-recording-service/ http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90337&PN=1&title=hjlp-til-opstning-af-dvbviewer-recording-service Redigeret af Prasmus - 16-April-2013 kl. 06:40 |
||
![]() |
||
|
DVBViewer kan afspille alle fileren uden
problemer. Fejlen er åbenbart ikke 100% stabil, for nu
er der lyd på dem alle når de afspilles i Windows media player. Men de
kan stadig ikke afspilles i VLC, og jeg kan derfor heller ikke få undertekster
på. |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
|
Jeg har læst dine beskeder igen, og kan ikke rigtig komme frem til hvorfor du prøver at gå væk fra RS efter den er installeret og sat op. Det fremgår ikke klar om det er fordi du har ustabilitet ved afspilning af ts filer, eller om der er noget galt omkring RS i dit setup i det hele taget.
Er der noget galt med RS, var det måske bedre at finde ud af hvad det er galt i stedet for at forsøge at gå tilbage til et system uden RS - eller beslutte helt at droppe RS og så fjerne den og geninstaller DVBViewer. Det var nok det jeg ville gøre, for det tilfælde at DVBViewer retter noget i dens opsætning som gør, at man ikke bare lige kan gå tilbage igen. Teoretisk skulle det vær nok bare at slå supporten for RS fra igen i DVBViewer og så enable sine hardware modtagere igen (og slette unicast enhederne). Ang. ustabilitet ved afspilning af ts filer, kan du prøve at reparere ts filen med TS-Doctor. Det er godtnok et købeprogram, men du kan prøve det gratis i 30 dage. Jeg gætter det er et problem i ts filerne sammen med din afspiller codec. TS-Doctor er trods sine begrænsninger og småfejl et tool jeg bare ikke kan undvære, da jeg har ikke fundet noget bedre til rep & edit af ts filer. http://www.cypheros.de/tsdoctor_e.html En note: Jeg ville aldrig optage i mpg, da man ikke får alle lydspor med, samt undertekster mm. også forsvinder. |
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
Husk fluebensvalg i recording service ang. lagring af tele tekst og tekster. Jeg har lige haft et ligende indlæg. En upgrade af recording service fjernede alle mine selections i recording service. Det plejer altså at virke udemærket med microsofts codecs med afspilning direkte i dvbviewer. Jeg har haft lydproblemer tilbage i tiden, det var en enkelt kanal der drillede, den hed viasat explorer/spice.
MVH
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Hvis det er den jeg har lavet, så er den her: Quick guide
til installation af DVBViewer & Recording Service Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer)
ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/ På serveren: 1.
Installer Tuner(ne) 2.
Installer driverne til tunerne (det skal være
BDA drivere, hvis der er flere valg) 3.
Installer DVBViewer. Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på
at alt virker 4.
Installer Recording Service 5.
I DVBViewer, gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware
og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud 6.
Klik på start>Alle
programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options 7.
Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast
Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022 8.
Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer
ned, sædvanligvis 600 9.
I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og
Password 10.
I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få
hentet tunerne På klienten 1.
Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under
setup fasen 2.
I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware.
Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren 3.
Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner 4.
For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server”
skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R
skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn,
f.eks.: http://server) 5.
Samme addresse i ”DVB Unicast” 6.
Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022) 7.
Skriv ”DVB Unicast port” (3456) 8.
I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på
serveren gerne være vist 9.
I Indstillinger>Indstillinger>Recording
Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra serveren og Username og password fra serveren
(punkt 7 længere oppe) 10.
Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser
den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at
disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så
skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til
at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres Codecs Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres
codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink
PowerDVD, Divx og mange andre Hvis der benyttes Win 8, er det kun Windows 8 pro + Windows
8 MediaCenter Pack der indeholder de nødvendige Codecs |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |