|
hjælp til IMAGE BRIGHTNESS ?? og projektor ? |
Besvar |
Forfatter | |
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-April-2013 kl. 00:16 |
er stadig ved at kikke på budget projektor osv...
en ting jeg har lagt mærke til FL (image brightness) på projektor central de fleste projektore jeg har kik på i testen ligger på mellem 40-50 FL min afstand fra projektor lense til lærred vil være 3.1 meter... jeg har kik på følgende: BenQ W703D til ca. 4400 kr BenQ W1060 til 4999 kr (BRUGT) Optoma HD200x til 4200 kr (270 timer på pæren og med 1.5 års forsikring stadig. ER DET FOR MEGET) Acer 5360BD til ca 4400 kr... de ligger alle sammen på omkring de 40-50 FL er det helt skidt så? jeg har mulighed for at mørk lægge rummet total.. håber i kan hjælpe mig lidt er lidt ny i projektor... har dog bestemt med mig selv at maks prisen for projektor er 5000 kr plus lærred osv..
|
|
ozimek
Bruger Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
|
W1060 er blevet erstattet er W1070, som får ret gode anmeldelser. Jeg er selv meget i tvivl om jeg skal have dén eller Optoma HD25-LV. De er dog lidt dyrere end 5000.
Udover mørkelægning skal du nok overveje lysforurening fra evt. hvide vægge og loft. Jeg ved ikke hvordan man beregner det, men jeg ville nok tolke hvide vægge/lofter som "moderate ambient light".
|
|
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg endte med at droppe W1060 da den ikke fik de bedste ord med rundt omkring på nettet... valgte i stedet BenQ W703D sammen med et MEDIA MOUNT 90" lærred med 1.0 i Gain.. det hele blev fik vi sat op igår og jeg blev meget overrasket over kvaliteten, meget bedre end jeg turde håbe på.. f.eks. Sort niveau er meget pæn speciel når jeg mørklægger stuen, den klarer hurtige bevægelser meget fint og har brugt den 8 timer i går så bl.a. Transformers 1 og 2, prøvede tv på den, spillede xbox 360 og lidt andet på den, uden jeg så Rainbow effekten... den laver et meget pænt skarpt billede med fine detaljer.. jeg er virkelig imponeret over hvad man får for 4400 kr..
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |