recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - denver dvbc 109hd - Lidt problemer og spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

denver dvbc 109hd - Lidt problemer og spørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-April-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: denver dvbc 109hd - Lidt problemer og spørgsmål
    Sendt: 21-April-2013 kl. 16:31

For det første, jeg prøver at lave lidt problemløsning på mine forældres Denver boks. Jeg har læst lidt op på diverse tråde her på forummet, men er dog ikke kommet nogle vegne i problemet.

Problemet ligger i at, boksen optager fint (de fleste gange), både SD og HD kanaler, men den kan ikke afspille HD optagelser direkte fra boksens egen afspilning af PVR optagelser. Den viser bare en sort skærm og skriver "init........." oppe i toppen af afspilnings listen.

Jeg kan sagtens afspille HD optagelserne direkte på min computer (med VLC) når jeg sætter min HDD til min computer, men det er dog ikke altid at den vil tillade det, da nogle gange skriver den at mappen (med optagelsen) ikke engang kan findes, selvom at mappen er fremvist, så kan man bare ikke dobbeltklikke på den.

Jeg har ikke oplevet at nogle SD optagelser giver problemer.

Yderligere, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke formater som boksen kan afspille, da jeg ikke har kunne finde nogle oplysninger om dette. Jeg har haft problemer med at få den til at afspille .avi, .mp4 osv fra et USB stik, som jeg tidligere optog på for at gøre mig lidt bekendt med boksen, men dog formaterede igen, med boksens egen formaterings funktion.

Og sidst, jeg er ret sikker på at dens firmware aldrig har været opdateret, da mine forældre ikke ligefrem er teknisk anlagt.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidt med det her, da jeg er lidt fortabt på det, og ville være meget taknemmelig.

Redigeret af kaek - 21-April-2013 kl. 16:41
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 17:45
Firmware henter du her:
http://www.denver-electronics.com/update-for-denver-dcb-109hd/dvbc-109hd/
der er også en vejledning. Har selv gjort det flere gange.
At den ikke kan afspille sit HD, får mig til at tænke på, om den er tilsluttet via scart. Scart er begrænset til 576 linier (langt mindre end 720 og 1080). Den skal vel tilsluttes med hdmi.
At den ikke kan afspille alt muligt, undrer mig ikke. Det er ikke et mediacenter.
Denver 109 er dog et meget billigt apparat, som takket været kinesernes dårlige forståelse for copyright ikke optager i krypteret form.
Hvis du optager på en usb-harddisk, bør den være med egen forsyning. Jeg benytter en 16 GB usb-key og transpoterer over på en NAS derfra. Så fungerer usb-key nærmest som et videobånd. Den splitter dog op i 2 Gb filer. Til at joine disse (så er de lidt nemmere at holde styr på) bruger jeg freeware ts-splitter, der også kan joine. Det er lidt irriterende, at der kan komme kolon (:) i mappe-navnet, hvorved man ikke kan åbne den i windows. Det er et af de forbudte tegn i filnavn i windows. Så skal man benytte denver boksens mulighed for at omdøbe.
Denver-electronics har en ret udmærket dansk support, som har besvaret spørgsmål tidligere. Nogle klager over asynkron lyd og billede med HD, men jeg har aldrig observeret det problem. Måske hænger det sammen med firmware.
Til top
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 18:22
Jeg havde godt selv tænkt på det med scart og hdmi, og den har så vidt jeg kan se begge dele sat til. HDMI'en går ind i fjernsynet, og scart stikket sidder i en hub.

Og ja jeg havde godt tænkt mig at der ville være begrænsninger med afspillingen, men det at den ikke kan afspille .avi er bare meget underligt for mig. Jeg optager på en ekstern HDD med egen strømforsyning, det er en medium hddrive2go (kan ikke lige model nummeret, men 300gb).

Jeg vil tjekke om det kolon er der næste gang der er en mappe der fejler. Jeg vil prøve at rodde lidt med HDMI'en og scart stikket, det kan jo være noget der.

Hvis der er andre der har bud er de meget velkomne mens jeg prøver mig lidt frem her.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 18:29

Hvad i alverden bruger du Scart forbindelsen til.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad i alverden bruger du Scart forbindelsen til.?

Heh.. det er som jeg sagde, jeg prøver at fikse mine forældres rod :D Jeg vil prøve at se om opsætningen tvinger scart over hdmi, hvilket så selvfølgelig ville give mig mere forståelse for problemet.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 18:57

Som jeg ser det, da der optages på HDD, så er der INTET at bruge Scart til, og selv om den så blev brugt til en Recorder, har det ikke betydning for HDMI. Det er 2 helt seperate forbindelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 19:01
Ja, det er bestemt også mit håb at jeg kan klare det med enten at fjerne det ellerse noget i opsætningen. Jeg har ikke stor erfaring med hd bokse før det her, så det er lidt svært for mig at udtale mig, men jeg vil bestemt give en update om hvad der sker når jeg fjerner det, og eller når jeg ser hvad opsætningen siger om scart/hdmi.

Kan det have noget med PAL/NTSC at gøre?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 19:08

Det hører hjemme i det Analoge Domæne.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Det er lidt irriterende, at der kan komme kolon (:) i mappe-navnet, hvorved man ikke kan åbne den i windows. Det er et af de forbudte tegn i filnavn i windows. Så skal man benytte denver boksens mulighed for at omdøbe.
Jeg har også irriteret mig over folder navne med kolon, men der er en måde at omdøbe filer/foldere på i Windows, selvom de indeholder "ulovlige" tegn.

Beskrivelsen kan læses her på engelsk:
http://superuser.com/questions/90227/files-with-illegal-filenames

Man åbner en kommandoprompt, går til PVRRECORD folderen, lister indholdet med DIR /X , og derefter bruger man REN (rename) kommandoen til at omdøbe fra 8.3 navn til nyt navn.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 18:56
hmm.. det hjalp ikke at tage scart stikket ud, og opsætningen så fin ud. Tror jeg vil prøve at ringe til Denver's support og høre hvad de mener.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 19:02

Har du fået den opdateret med seneste FW.?
Til top
kaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 19:03
Vil du mene det vil hjælpe?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu