recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - W1070 og lærred + højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W1070 og lærred + højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sterion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2013
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sterion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: W1070 og lærred + højtalere
    Sendt: 22-April-2013 kl. 18:49
Hej.

Er ny her på forummet og ny i projektor verdenen :-)

Flytter i ny lejlighed hvor jeg har plads til en projektor på kontoret (The man room ;-))

Har kigget på W1070, men jeg aner intet om lærreder så vil gerne inputs til, hvad de kan og hvad man skal vælge? :D
Skal ikke være fast og må gerne være el drevet.

I må også gerne komme med inputs om projektoren, men af hvad jeg har kunne læse på forummet ser det ud til at være et godt valg :-)

Af højtalere tror jeg det bliver noget logitech z906.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 13:17
Jeg har selv lige været igennem en længere runde research ifm. opstart af en hjemmebio. Jeg er på ingen måde ekspert, men har fundet ud af, at meget afhænger af, hvor meget "ambient light" der er i rummet. 
* Er vinduerne mørkelagte? 
* Hvilken farve er vægge og loft? 
* Hvilken afstand (throw) har du mellem linsen og lærredet? 
* Hvor langt fra lærredet regner du med at sidde?

Prøv at besvare disse spørgsmål, og rod så lidt med beregneren på www.projectorcentral.com 
Til top
Sterion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sterion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:08
* Er vinduerne mørkelagte?
Da jeg skulle sove kl. 6 om morgenen efter nattevagt, er rummet mørklagt ja :-)
* Hvilken farve er vægge og loft?
Hvid, har læst om det ja men har ingen intentioner om at male andre farver :)
* Hvilken afstand (throw) har du mellem linsen og lærredet?
3-4m tror jeg
* Hvor langt fra lærredet regner du med at sidde?
Det samme 3-4m

Kan man se på den hjemmeside omkring hvad lærred man skal bruge? Gain, farve også? Har kun set med størrelse man får ud af det :-)
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 15:57
Med hvide vægge og lofter, vil jeg tro at en letttere grå skærm er at foretrække. Det skulle give et bedre sort-niveau. Du kan taste gain ind i calculator'en, men jeg har ikke så meget forstand på at aflæse de resulterende image brighness. Du skal dog ikke være bekymret over at projektoren ligger i det røde område på farveskalaen, tværtimod. Det bytder at brightness er passende i rum "med ambient light". Hvis der er for meget "brightness" kan du altid skrue ned for styrken, hvilket sparer på pæren. Det er værre den anden vej; altså hvis du fx er i det gule område, men har meget baggrundslys.

Jeg glemte en vigtig parameter: Hvor stort et lærred går du efter? Du kan jo måle din væg for at finde den øvre fysiske begrænsning, og så i øvrigt se lidt på "recommended seating" øverst i calculator'en. Typisk siger man ca. 1½ gange skærmens bredde. (Personligt tror jeg dog jeg foretrækker at billedet er lidt større, og har valgt et 108" lærred til en seating på ~3,5m, hvilket er i den korte ende at den anbefalede afstand).

Hvis du har op til 3-4m at gøre godt med er det nok nogenlunde samme situation som mig.
Til top
Sterion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sterion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 17:51
Ja jeg havde faktisk tænkt 110" ville være for stort at se på. Men godt at få nogle inputs :-) tror det skal være der omkring så. Hvilket har du købt? Er der nogle speciele mærker man skal undgå/kigge på?

Sidder på telefonen i øjeblikket så har ikke lige tålmodighed til at lege med calculatoren :-)
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:16
Jeg fandt et brugt Lissau fast-ramme lærred. Det var ret meget snak om at rulle-lærreder blev bøljet over tid, hvis man ikke købte tap-tension, og de koster ~10K+..

Jeg satsede mest på Lissau, fordi de fører mærket i Hifiklubben, og så tænkte jeg, at det nok var nogenlunde. Embarrassed  Det er lige hængt op, og virker virkeligt som noget godt kram, men jeg har stadig ikke købt projektoren, så det er ikke testet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu