|
er det støv jeg kan se på sort skærm?? |
Besvar |
Forfatter | ||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-April-2013 kl. 23:47 |
|
har haft min projektor kørende nu i en uges tid og er meget glad for den.
Modellen er en BenQ W703D. har dog bemærket for ca. 4 dage siden at når der er helt sort skærm så kan jeg MEGET MEGET svag se en større "plet" på lærredet.. det er ikke noget der ses ved brug, kun helt sort skærm og det er svært at se. har prøvet at tørre yderste linse af med en fin brille klud.. det hjalp dog ikke... kan det være på en af de indre linser og hvad gør jeg så ?? eller skal jeg bare la det være
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kun en uges tid? Kender ikke noget til projektorer, men hvis den er HELT ny, altså ikke brugt, så kan du vel få den byttet på garantien, hvis der ikke er noget , man kan skille ad uden at garantien brydes? Måske er der et eller andet låg eller hvad ved jeg, som blot kan hives af og der så er bedre adgang til linserne? Sådan en plet, selv om den muligvis ikke er stor, bliver du hurtigt ked af. Og en sådan investering SKAL jo helst bare virke...
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at søge: dust blobs på google.
Der er billeder og flere tråde om støv i projektorere Havde selv en lcd projektor som fik nogle svagt grønne pletter. |
||
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er pletten mørkere eller lysere end det øvrige billede?
|
||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er meget svag lysere og ses kun når der er total sort og stadig meget meget svært at se
|
||
LarsGeisler
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det vel det man kalder "hotspot", der skyldes at lyset lige foran projektoren er en smule kraftigere end længere ude, da afstanden er kortere. Det kan blive kraftigere afhængig af lærredet. De mere lysstærke lærreder forstærker det især.
|
||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også en enkelt grønlig plet på min projektor som bliver tydeligere hvis jeg sætter mere power på pæren og svagere hvis jeg kører i cinema mode.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
iceman24
Funktioner
Tak(0)
|
|
ahh okay hvad kan jeg gøre ved det og er det noget der bliver værre med tiden ?? hvis det var støv burde jeg så ikke kunne se det hele tiden også når der vises noget på lærredet ?
|
||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige så snart der kommer noget andet end helt sort på min skærm kan jeg slet ikke se den grønne plet, men jeg ser praktisk taget også kun når rummet er mørklagt og jeg så kører i cinema-mode.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
LarsGeisler
Funktioner
Tak(0)
|
|
I kan prøve med andet lærred, ellers vil problemet blive mindre som pæren aftager i styrke.
Meeen hvis i kun kan se det uden film på projektoren, er det jo ikke noget stort problem! |
||
iceman24
Funktioner
Tak(0)
|
|
helt enig med det ikke er et stort problem.. har dog 45 dage returret hvis der bliver noget.. hvordan kan jeg se forskel på om det er hotspot plet eller støv plet ?
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |