|
Ny tablet: galaxy tab 2 10.1 eller nexus 7? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2013 kl. 15:46 |
|||
Som overskriften siger skal jeg have ny tablet. Jeg har pt. En ipad 2 men er ikke dan af Apple så skal ud og løbe en android tablet.
Jeg kan desværre ikke blive klog på hvilke områder tablet jeg skal vælge begge tablets er i samme prisleje. Er der nogen der har prøvet begge? Den skal primært bruges til video, browsing, remote desktop og måske lidt spil også og xbmc styring. |
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nexus 7 er en væsentlig bedre tablet end Galaxy Tab 2 - både hardware mæssigt og softwaremæssigt hvor du er sikret direkte opdatering fra Google med seneste Android version i sin rene form. |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
![]() |
||||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|||
Tak for svar ja det er jeg klar over men hvad med når man ser video giver den større skærm ikke en bedre oplevelse og opløsningen er jo ens? Jeg forestiller mig video, browsing og xbmc er de 3 ting jeg skal bruge den mest til og selvfølgelig også lidt spil
|
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|||
Galaxy Tab 2 er lidt en "budget tablet" som benytter forældet dual-core teknologi, dårlig skærmkvalitet o.lign - jeg ville bestemt ikke vælge denne fremfor nexus'en selvom skærmen er større. Bevares, den fungerer selvfølgelig men selv da den kom frem for lidt over 1 år siden var det som en budget tablet fra Samsung, og diverse reviews er også derefter.
Hvis skærmens størrelse er afgørende, så vælg istedet eks. den nye Asus Memopad 10.1" som kun koster 289,- ekstra, men har tegra 3 quad-core som nexussen, og en god IPS skærm, Andre alternativer jeg hellere ville have end Galaxy tab 2 i samme prisleje +300,- Redigeret af spawn - 29-April-2013 kl. 18:37 |
||||
|
||||
![]() |
||||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|||
Posulater.. Glimrende med stor hukommelses-mulighed. Men den holder nok kun 2 år...så bryder den sammen så Samsung kan sælge en ny. (læs dagspressen) Nexus 7 er god, men passer ikke til trådstarters behov |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|||
Lige en oplysning om Samsung Tablet2, 10,1: De kan se Netflix + Viaplay + HBO o. m.m. , hvis dette ønskes |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|||
Til de ting du nævner tror jeg ikke du er bedre stillet med bytte din ipad ud. Men hvad er max budgettet? Det ser ud til at der er lidt forskelligt nyt på vej. F.eks Nexus og galaxy tab 3.
|
||||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||||
![]() |
||||
|||
Det kan du vel på alle tablets, der er ingen særlig relation lige til Galaxy tab
|
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Kun Samsung...desværre Et kæmpeproblem for b.la. Apple brugere |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvad er postulater ? Nexus 7 er bedre end Galaxy Tab 2, det er ikke et postulat, det er et faktum. Mht. behov, så var det trådstarter selv der i sin overskrift bragte Nexus 7 på banen, og spørger hvilken af de 2 der er bedst - hvis ikke det passer til hans behov, hvorfor så overhovedet nævne den. Jeg vil påstå den passer fint til hans behov, ligeså fint som Galaxy tab gør - en større tablet er ikke nødvendigvis bedre, blot fordi den er større. Man kan sagtens bruge Nexussen til de ting trådstarter nævner, og den handy størrelse gør den mindre trættende at benytte.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvad snakker du om ? Der findes både netflix og viaplay app til alle android og ios devices HBO ved jeg ikke lige hvad status er da jeg ikke benytter HBO
|
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvad snakker du om ? Der findes både netflix og viaplay app til alle android og ios devices HBO ved jeg ikke lige hvad status er da jeg ikke benytter HBO Læs hvad jeg skriver: Netflix + Viaplay + HBO Det er kun på Samsung man kan se alle 3 Det er et faktum Hvad angår Nexus og fakum. Hvis man skal sammenligne 2 produkter er størrelsen vigtig Nexus fås nu i 10" som er klart bedre en Samsung Tablet 10,2 Det er et faktum, fordi her er der et korrekt grundlag ved sammenligning |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |