|
Ebay lærred - min erfaring |
Besvar |
Forfatter | ||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Maj-2013 kl. 08:55 |
|
Hej Alle!
Jeg købte i januar 2013 et 120" mat hvidt motorlærred fra Platinum147 fra Ebay. Oplevelsen har været blandet. Nedenstående er blot til info og skal ikke ses som mit forsøg på at skræmme nogen væk . Det første lærred jeg fik (ca 155 pund inkl. fragt) var rimeligt bulet. Det skæmmer efter min mening (resten af familien synes jeg er tosset) specielt ved panoreringer. Jeg tog billeder af lærredet og sendt til platinum som gav mig ret i at det var mere end man kunne forvente og han ville sende et nyt men jeg skulle lige undersøge hvad fragten ville koste (det var ham der skulle betale). Det koster en bondegård at sende så lang en pakke retur til England så vi blev enige om at han sendte mig et nyt lærred til reduceret pris på 65 pund (25 pund +40 pund i fragt). Nå så stod jeg med 2 lærreder hvoraf det ene buler lidt for meget efter min smag. Jeg satte det nye lærred op og da jeg trykker på knappen og det skal rulle ned kan jeg høre motoren kører men lærredet bliver i kassetten !! Så prøver jeg manuelt at "løsne" lærredet og bum så ruller det hele vejen ned uden modstand, og kan ikke rulle op igen (på anden måde en med fingrene !!) Så skriver jeg til Platinum og nu bliver hans tone i svarene lidt skarpere og jeg føler jeg skal passe på han ikke bare holder op med at svare og så står jeg der med to lærreder der ikke er i orden. Nå men han skriver at jeg selv skal skille lærredet ad og forsøge at udbedre problemet. Tro det eller ej, det lykkedes at få lærredet til at køre op og ned, MEN det kører slet ikke ordentligt. Det kører i hak og hele kassetten vrider sig. Jeg skriver til Platinum igen og han vil sende mig en reservedel jeg kan udskifte. Nu synes jeg at ham strammer den og jeg skriver at det har jeg ikke de tekniske færdigheder til og han sørge for at jeg kan sende lærredet retur og så kan han sende mig et nyt. DET VIL HAN IKKE !! I mit sidste desperate forsøg på ikke at stå med en lang næse får jeg ham til at returnere 100 pund (så min samlede pris på de to defekte lærreder kommer ned på 120 pund) samtidig med at han sender mig den fornødne reservedel. Jeg har endnu ikke fået skiftet reservedelen og lever indtil videre med det bulede lærred. Jeg har haft det nye lærred ude af kassetten og det er fuldstændigt bulefrit så jeg må nok helle snart se at få skiftet reservedelen og krydse fingre for at alt så virker som det skal. Dette blot til advarsel om at man er lidt i hænderne på sælger når der er defekt på køb af lærred fra Ebay. Prisen for at sende lærredet retur hvis man selv skal betale er lige så høj som prisen på et nyt lærred!!
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
det er jo risici´en ved at handle med private personer.
Jeg havde en omvendt oplevelse, eller.. jah jeg var nok accepterende af de fejl og mangler der var. HIVILUX som ligger i tyskland, der avar der en sælger der havde en biks der hed hivision, er sikker på han bare trykker på 2 knapper på hivilux hjemmeside, og så tager sig godt betalt for dette, men købte et lærred igennem ham til billige penge, et tabtension lærred.. lærredet fungeret fint, men kassetten som var sort, havde mærker og ridser, og var egentligt ikke særlig køn.. Pga. prisen det ville koste ham, hvis jeg returnede lærredet, så blev vi enige om en STÆRKT reduceret pris, som gjorde lærredet faktisk var billigere end hos Hivilux en del faktisk, og sparede også portoen. Selve lærrede fungere perfekt, har ingen issues heller ikke det der "glimmer" shit.. den har en LILLE bule de første 5 minutter efter nedrulning men har levet med det i 4år+ så mon ikke jeg kan fortsætte. og de mærker og ridser løste man med en spritusch, det kan slet ikke ses. Men jeg var egentligt klar over hvad jeg gik ind til... Det er det samme med billig korea IPS paneler man køber på EBAY.. der er en risk. men super med en historie.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Forhandlere på Ebay er ikke nødvendigvis private personer, der er masser af "rigtige" firmaer der sælger via Ebay. Men det er bestemt en væsentlig detalje at gøre opmærksom på at man ikke har købt noget af Ebay, sådan som trådstarter kan få det til at lyde. Ebay er bare en børs hvor forskellige sælgere, firmaer såvel som private, kan markedsføre sine ting. Man skal derfor forholde sig til den enkelte forhandlers seriøsitet, ikke til Ebay som sådan. Det er et fænomen jeg møder ret ofte, at folk siger de har købt noget "på Ebay", men de har ingen idé om hvem forhandleren rent faktisk var. Lidt skræmmende egentlig.
|
||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skriver at det er købt fra Platinum fra Ebay, men er helt på det rene med at Ebay bare er en "markedsplads". Jeg overlever nok min lille købe-historie fra Platinum, men ville blot informere om at med så store ting vejer fragten uforholdsmæssigt meget !!
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
eBay, altså
Der var i øvrigt ingen lærreder fra Lissau til salg Jeg siger i øvrigt også altid "købt på eBay", selvfølgelig velvidende om, at der ikke findes nogen biks der hedder "eBay". Hvis man siger man har købt det "AF eBay", så kan det være, at man har et problem |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt jeg overfortolker. Men i betragtning af at jeg har mødt en del der har handlet hos Pixmania uden at vide hvilket land firmaet ligger i, så ville jeg nu ikke blive overrasket...
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næh, det har du sikkert ret i. HOS eller AF eBay er selvfølgelig noget man bør være på vagt overfor, og eventuelt spørge folk om de er klar over, hvad for en størrelse eBay er.
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eller om de har styr på grammatik
|
||
bbrauner
Bruger Oprettet: 28-Oktober-2012 Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig en træls oplevelse. Er det sælgers pligt at betale returfragt på en rma? Synes netop jeg oplever meget bedre service på ebay end mange andre steder fordi sælgerne i højere grad er afhængige af godt feedback.
|
||
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej, kedelig historie, men jeg kunne være interesseret i et af dine lærreder. Jeg vil bruge det som fastramme på væggen, kunne dunvære interesseret i at sælge det ene af dem? Hvis du ikke bor for langt væk, kunne jeg komme og hente det.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |