recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transfer hastighed til Tvix er helt galt..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transfer hastighed til Tvix er helt galt..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bergsorensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Transfer hastighed til Tvix er helt galt..
    Sendt: 11-Maj-2013 kl. 14:49
Jeg har et stort problem med at overføre filer fra min iMac (på 1. etage) til min TVIX (i stuen).

Mit setup:
iMac koblet direkte på TDC homeboks router på 1. etage.
Dvico Tvix 6600n koblet på wifi TDC homeboks i stuen.

Har optimeret for bedste kanal ift. støj på wifi.

Når jeg forsøger at sende data fra min iMac til TVIXen, opnår jeg kun 3-500 kb/s. (har forsøgt med FTP og smb).

Sidder jeg i stuen, lige ved siden af TVIXen og tilgår min imacs drev fra en anden bærbar, kan jeg nemt hive 5-7 mb/s.

Hvor er min bottleneck?

Sig endelig til hvis der er noget information i har brug for, for at kunne hjælpe!

Bergsorensen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 14:51
imac <- kabel -> tdc homeboks (1. etage)

TVIX <- wifi -> tdc homeboks (stuen)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 14:51
Har forsøgt at overføre fra en pc i stuen til tvixen i stuen, med samme resultat.
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 19:54
har du prøvet en anden router/switch? for 5-7mb/s lyder altså godt nok langsomt. dog hurtigere end den anden hastighed

Redigeret af smuld - 11-Maj-2013 kl. 19:58
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:57
Smed en router på i stuen, og kablede tvix'en på denne.

Nu kan jeg trække 3mb/s, en forbedring mmeeeennn det kunne være bedre.

Jeg vil gerne undgå at skulle kable hele huset.
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:48
er det fra usb disk? prøv at byt dine net kabler ud. for du bruger sikkert de kabler som følger med TDC kassen.
for der er et eller andet helt galt her.
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
gilroy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2013
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gilroy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 13:48
Har ingen anelse om det overhovedet kan lade sig gøre, men det ville være en fed feature, hvis man også kunne lave den del "always on" uden forstærkeren bare skal stå og brænde strøm a I min stue har jeg et par rigtig gode dyre B&W højtalere og derfor har jeg også en kvalitets Rega Mira forstærker sluttet til. Det betyder så også, at man manuelt skal tænde for forstærkeren før man kan spille musik.

Redigeret af gilroy - 25-Juli-2013 kl. 07:24
Til top
gilroy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2013
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gilroy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af gilroy gilroy skrev:

Har ingen anelse om det overhovedet kan lade sig gøre, men det ville være en fed feature, hvis man også kunne lave den del "always on" uden forstærkeren bare skal stå og brænde strøm a I min stue har jeg et par rigtig gode dyre B&W højtalere og derfor har jeg også en kvalitets Rega Mira forstærker sluttet til. Det betyder så også, at man manuelt skal tænde for forstærkeren før man kan spille musik.

If you are looking for fast success exams then join today to explore complete Pass4sure 400-101 resources.For more information visit our ASQ website and Stanford University main page also on wikipedia best wishes

gilory
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu