|
USB Hub - USB forlænger |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2013 kl. 08:13 |
Hejsa
Jeg har fået sat min PC ind i et skab, og købt 3 USB forlængerkabler, til mus og tastatur. Desværre falder mus og tastatur hele tiden ud, efter forlængerne er kommet på. Er det ikke korrekt, at jeg i stedet bør købe en USB Hub? I så fald, har det nogen betydning, at der før hub'en, er et af de forlængerkabler? Ex. denne hub: Eller er det bedre med en hub, der har indbygget et langt usb kabel? Ex:
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
når et USB-kabel skal ud over de 5m skal der forstærker på. afhængigt af hvad det er for kabler du har købt så kan du risikere at der er for meget signaltab indenfor de 5m også. det er en kombo af kvaliteten af kablet, støj fra din lokation.
den lette løsning er helt klart en hub da der så kun trækkes 1 kabel mellem comp og din plads, men du skal stadig være opmærksom på at usb er en "synkron" forbindelse - forestil dig en 8-aporet motorvej der skal flette sammen til et antal færre. med hub'en skal du sikre dig at den har strøm med. så er du fri for den aktive del i selve kablet når du holder dig indenfor de 5m. Så er du også sikret at enhederne får nok strøm da det er derfor de falder ud :-) |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej BorreBoy. Du skriver at du har købt 3 USB forlængerkabler, til mus og tastatur. Mus og tastatur er 2, jeg ved ikke hvad du bruger det tredie til? Men til mus og tastatur ville jeg personligt købe en billigere USB 2.0 Hub. Har de ikke USB 2 stik? Og husk en med en separat strømforsyning. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Jeg håber du har tilstrækkelig ventilation, så varmen ikke bygges op til farlige højder! ![]() |
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
Tak for svar til alle. Usb hub er bestilt :-)
@Carsten, tastaturet bruger 2 porte :-) @Lars, nu er sommeren endelig kommet. Så kan ikke klage over varme ;-) |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
God humor - jeg tolker det som at du har styr på det
![]() Redigeret af LarsGeisler - 03-Juni-2013 kl. 11:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |