|
2.40:1 vs 2.35:1 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Olet
Bruger Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2013 kl. 19:23 |
||
Hej
Skal bestille et nyt lærred, og kan vælge format 2.40:1 eller 2.35:1. Men hvilken skal man købe og hvorfor ? Bruger Sony VPL-HW10 projektor ,forventer at købe en ny snart, bliver nok en JVC. Mvh |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Altså, bruger du anamorfisk linse og såen? Ellers er du da ved at købe et lærred der er alt for bredt.
|
|||
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor er det for bredt ?
Hvis man se en film på et 16:9 lærred ,har man normalt sorte bjælker i top og bund. Det billede der er imellem de bjælker, er det ikke format 2.35:1 Eller er jeg helt forkert på den ? |
|||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du kan se lidt om 21:9 formatet i min bio signatur, se godt efter vedr. undertekster. Det er ikke altid lykken. Men svar gerne på ovenstående spørgsmål, så skal jeg fortælle dig om Aspect ratio på et 21:9 lærred, hvorfor og hvorfor ikke.
|
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor kan den Sony ikke bruges til 2:35? En del film har desværre undertekster placeret i den sorte bjælke, men taler vi om BD-film (er lidt usikker på DVD), så kan Oppo og Philips BD-afspillere flytte teksten op i billedet. Bruger du en HTPC løsning så kan bl.a. TMT (total media theatre) kan også flytte tekster. Det at flytte tekster er en vigtig ting, hvis man har brug for undertekster. Redigeret af Hans j - 06-Juni-2013 kl. 11:13 |
|||
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
||
Undertekster er ikke noget problem.
Bruger en oppo 105.
|
|||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sony'en kan ikke bruges fordi den ikke har elektronisk afmaskning af sorte bjælker ( over under billedet ved 21:9 )
Selvom min Panasonic har elektronisk afmaskning giver det alligevel et lille lysudslip som er irriterende, derfor malede jeg min væg matsort. + du skal have elektronisk afmaskning af billedet for at kunne placere billedet indenfor den sorte ramme. Ellers kan du ikke få det til at passe i et CIH setup. Jeg har valgt 2.35:1 fordi de fleste film bliver sendt i det format, hvis jeg ser en 2.40:1 film så mister jeg 1 cm i hver side og er det en 2.20:1 så er det ca. 1 cm i top/bund. Men det opdager jeg ikke fordi Panasonic'en selv afskærmer billedet elektronisk. Det kan Sony ikke, men de nye JVC kan
|
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du kan stadigvæk zoome og hvis du uden for lærredet har noget ordentligt sort og lysabsobernede så virker det nu ganske fint, det gør jeg selv for tiden. En anden måde er med anamorfisk linse og og strækning af billedet. Så det med en projektor skal være speciel for at få anamorfisk billede, passer altså ikke. Redigeret af Hans j - 06-Juni-2013 kl. 14:10 |
|||
dpdk
Bruger Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er elektronisk afmaskning? Eller sagt på en anden måde. Hvad er forskellen mellem de almindelige sorte bjælker og elektroniske bjælker.. |
|||
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bare til alles oplysning, er der bestilt et 2.40:1
Glæder mig helt vildt,t til det brede format
Redigeret af Olet - 24-Juni-2013 kl. 21:09 |
|||
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad har du købt og hvorhenne ? + kan godt forstå du glæder dig
|
|||
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tab-tension fra Screen research.
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |