|
projektor indstilling? |
Besvar |
Forfatter | |
ozimek
Bruger Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2013 kl. 22:31 |
Jeg har netop installeret min benq W1070, men har lidt problemer. Jeg har justeret zoom/lense shift/position saa det indbyggede test grid passer til rammen. Nu har jeg sat en PC til (via Marant NR1403 receiver) som viser 1920x1080 ved 60 Hz. Ved denne indstilling fylder billedet saa ikke hele rammen, og virker uskarpt. Nogen ideer? Jeg tror ikke det er en god ide at ændre paa zoom osv, vel? (cross postedp paa hifi4all.dk)
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
En PC'er kan godt drille, da mange software afspillere ikke kan finde ud af hvordan filmen skal afspilles. Nogle film er optaget i 24p mens andre ikke er, og hvis din Hz er sat til 60 hz mens at filmen kører 24p så får du et underligt billede som ofte hakker. XBMC har fx autonegotiation, mens VLC ikke har.
Har du prøvet med en anden afspiller? (ikke en windows maskine)
|
|
ozimek
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg blev først lige færdig med kabler ret sent i går, så jeg har kun prøvet med en Windows PC.
Problemet er der uanset om den bare viser desktoppen eller en film. Jeg prøvede også at få den til kun at vise på ekstern skærm, men det hjalp heller ikke. Jeg tror altså ikke det er relateret til afspilleren.
|
|
ozimek
Funktioner
Tak(0)
|
* software afspilleren, altså.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alle film er optaget med 24 billeder i sekundet. På nær de få (ofte skandinaviske) der er optaget i eller lavet om til 25 billeder i sekundet under post-produktionen. Redigeret af Naiera - 06-Juni-2013 kl. 13:46 |
|
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du ikke hvad grafikkort du har men det er sikker en overscan setting/slider du lige skal finde i grafikkort indstillingerne. Se om det ikke løser di problem
|
|
ozimek
Funktioner
Tak(0)
|
Overscan var præcist problemet! Mange tak for hjælpen :) Det havde nok taget laaaang tid før jeg selv havde fundet det.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |