|
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio godt nok |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
maxmo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2013 Sted: København Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Juli-2013 kl. 14:32 |
Hej..
Jeg håber i kan hjælpe lidt..
Jeg har pt. et Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio lydkort. T
Jeg kører med to B&W685'er, tilsluttet en surround reciever. Min pc er tilsluttet denne via optisk kabel. Mit spørgsmål er derfor om dette lydkort er godt nok eller om jeg vil få noget ud af at skifte til et lidt bedre?
F.eks. et af de nyere Creative Sound Blaster Z grafikkort
Jeg vil ikke op over 1000 kroner og har ikke rigtigt andet tilsluttet lydkortet da mine B&W MM-1 kører usb og det gør mit headset også.
Er det overkill eller kan jeg mærke forbedring? Jeg vil gerne udnytte mine højttalere optimalt.
Håber på hjælp :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville holde mig langt væk fra Creative, hvis du prioriterer god lyd, da de efter min mening er alt for ustabile.
Den ene dag kan det lykkedes dig at lave en opsætning som kører bitperfect lyd til din recevier, men efter en genstart kan dette pludseligt være ændret. Så går man i gang med at fejlfinde og kan ikke se nogen fejl i opsætningen, men det lyder forkert i højttalerne. Det ender med at man kan få det til at virke igen ved at klikke lidt frem og tilbage, uden at have nogen forklaring på hvorfor det pludseligt virker igen. Jeg gav op og købte en asynkron USB til SPDIF og det har jeg ikke fortrudt siden - ingen problemer med opsætning og lyden er den samme hver gang: Ved godt at det desværre er over budget. ![]() Alternativt er der en lidt billigere løsning, men den kender jeg ikke: ![]() http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/cambridge_dacmagic-100_da-konverter_sort.htm Jeg har hørt diverse synkrone USB til SPDIF og mange af dem lyder godt, men ofte oplever man små fejl i lyden, hvis computeren bruges til andet. Redigeret af Cyberguyen - 01-Juli-2013 kl. 17:31 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |