|
Aflæs EXT3 formatteret hdd i Win7 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fnatmide ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2013 kl. 15:43 |
Hej.
Jeg har en Synology NAS 211 server, der er gået ned. ![]() Mit problem er, at Win 7 64 ikke kan genkende den som et drev. Den dukker slet ikke op når jeg ser under "computer" i stifinder. Jeg kan godt se den under "enheder/printere" hvor den står som ata/usb reader. Jeg har også prøvet at finde den via "diskhåndtering" i kontrolpanel/administration/computeradministration. Her dukker den slet ikke op og det hjælper ikke at opdatere. Desuden har jeg prøvet at hente Ext2explore, men her kræves der et image, jeg kan mounte for at programmet kan læse disken. Jeg kan jo så ikke finde noget image af disken, da den kun dukker op under "enheder/printere" som usb reader. Er I nogen, der kan hjælpe mig, hvordan jeg kommer videre herfra?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan lave en Ubuntu live cd. Den kan læse EXT3.
Når du har startet din pc med Ubuntu kan du se disken. Jeg har prøvet med en ekstern disk i EXT3, men ikke med en disk pillet ud af min NAS. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
eller google "read ext3" - første link http://www.ubuntugeek.com/how-to-read-ext3ext4-linux-partition-from-windows-7.html
læs gerne kommentarerne :) |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvis det er den indbyggede systemdisk, vil den partition du vil have fat i sikkert være pakket ind i noget raid-konfiguration. Tror det nemmeste er at mounte den direkte fra Syno'en selv. Dvs. installer boksen op med en anden disk, hvorefter du forsøger at mounte den syge disk fra syno'en (evt. koblet til via usb).
Du kan overveje at tage kontakt til Synology's support - de er super-kompetente og har bl.a. hjulpet mig med tilsvarende problemer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |