recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini anmeldelse Oppo FIND 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini anmeldelse Oppo FIND 5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini anmeldelse Oppo FIND 5
    Sendt: 07-Juli-2013 kl. 11:25
For lige at bringe én ting på plads - jeg er ingen gadget-freak, mobil telefon har jeg for at kunne:

• Ringe
  • Modtage SMS (meget få i øvrigt)
  • E-mails - (lidt flere)
  • Tage et billede i ny og næ
  • En kort tur på nettet.
Jeg har haft iPhones i nogle år, og var egentlig godt tilfreds med det. Men tiden var kommet til at prøve noget nyt. Jeg har kigget på både det ene og det andet, men nej - sjovere med noget ikke så mange har endnu, nemlig en Oppo.

Oppo kender jeg jo så fint fra min BD-afspiller, men man kan jo ikke bare gå ud op prøve en Oppo her i DK. Telefonen skal bestilles i UK - altså en gambling.

Bestilte telefonen søndag aften, posten ringede på døren onsdag formiddag. Samlet pris lige under 3000 kroner.

Pakningen af Oppo Find 5 er urolig lækker. Fuld på højde med oplevelsen fra iPhone, og i det hele taget virker det som om, at Oppo på flere områder har skelet til Iphone og Apple.

Med et display på 5 tommer, så bliver det hele mere lækkert. Design og byggekvalitet virker bare i orden.

Sproget er foreløbig på engelsk, men efter et spørgsmål til Oppo, så forventer de dansk sprog om et par måneder.

Nogle vil måske synes at Oppo Find 5 er lidt tung, den vejer 165 gram.

Det gode:
  • Kan man finde ud af en iPhone kan man stort set fluks betjene en Oppo Find 5.
  • Man kan indlægge WMA filer direkte - ingen iTunes eller kun MP3 filer - skønt.
  • Stemmer - begge veje er tydlige
  • Super billeder i Full HD kvalitet
  • Generelt nem at betjene
  • Godt kamera
  • Fornuftig support fra Oppo, ligesom Oppo har oprettet et forum hvor man kan få svar på no-time.
Det knapt så gode:
  • Bruger strøm så det er helt utroligt. Selvom telefonen ikke benyttes men bare er standby - så holder en opladning under et døgn. Man kan dog ændre lidt i opsætningen - det hjælper en smule.
  • Menuerne er ikke så udviklede som på mere kendte fabrikater
  • Jeg kan ikke hooke mig op på mit hjemme WIFI - det er aldrig sket før.

Min konklusion:

Fornuftigt alternativ til så mange andre mobiltelefoner. Man må bare håbe at Oppo fortsætter med at udvikle på telefonen, for den er ikke færdig endnu.  

Du kan læse mere om Oppo Find 5 her:

Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 11:50
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 13:35
Har du prøvet de alternative roms? - Cyanogen og lign? Det skulle gøre op med dine kritik-punkter..

Jeg tror også du opfatter batteritiden som værende forfærdelig når du kommer fra en iPhone. Selv det såkaldte retina display har kun en pixel-densitet på 326 og 4" (5'eren), hvor Oppoen har en densitet på 441 og 5".. Skærmstørrelsen alene er 56% større på Oppoen..
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Har du prøvet de alternative roms? - Cyanogen og lign? Det skulle gøre op med dine kritik-punkter..

Jeg tror også du opfatter batteritiden som værende forfærdelig når du kommer fra en iPhone. Selv det såkaldte retina display har kun en pixel-densitet på 326 og 4" (5'eren), hvor Oppoen har en densitet på 441 og 5".. Skærmstørrelsen alene er 56% større på Oppoen..
Som jeg skrev så er jeg ikke gadget freak, og mobiltelefonen er for mig et værktøj med relativt få for mig interessante funktioner. Aner f.eks. ikke hvad Cyanogen er for en størrelse.

Dog er jeg klar over, at dens 5 Tommer display må bruge mere power end et ditto iphone.Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 13:44
5 tommer! Det må altså være lækkert med den størrelse. Kan se tlf har ret smal ramme, så føles den stor ellers?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

5 tommer! Det må altså være lækkert med den størrelse. Kan se tlf har ret smal ramme, så føles den stor ellers?

Mja, jeg synes det jo ikke, den har for mig en skøn størrelse. Og så virker den næsten som en iPad hvis man som jeg tilkøbte et etui - når det lukkes  - klik, skærmen slukkerTongue
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 13:53
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 11:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hmm, du er ingen gadget-freak, men du valgte alligevel Oppo'en fordi, at var sjovere med noget ikke så mange andre har endnu...?
En anden ulempe er så også, at det kan være sværere at få hjælp til gadget'en, når det samlede vidensgrundlag alt andet lige er mindre pga. færre brugere.
Det, der også kan være interessant, er, hvor flinke/hurtige Oppo er til at opdatere deres UI, når der kommer en ny udgave af Android.

Alene batteritiden er nok til, at jeg aldrig ville vælge Oppo'en eller lignende smartphones. Til sammenligning kan min Nokia Lumia 610 snildt holde batteri i 4-5 døgn med mit begrænsede brug.
Hej ND - nej jeg mener ikke at jeg er en gadget freak, for den type af dimser interessere mig ikke synderligt. Men da sjovt at prøve noget helt andet.

Oppo har jo benyttet samme filosofi, som de gør ved udvikling af deres BD afspillere. Man benytter et antal Beta-testere, og beder i øvrigt om input fra deres brugere. Alt noget som jeg kender i forvejen fra Oppo.

Og opdateringer er som bekendt noget Oppo prioritere højt, og det har de altid gjort. Jeg har fået 2 nye opdates i de 5 dage jeg haft Find 5Tongue

Det virker nu ikke som om at vidensgrundlaget er ringe - det sørger deres Beta-testere og deres kunder for. Smile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 14:44
Cyanogen er en 3.parts-fortolkning af Android-styresystemet. Der er mange som bruger det pga. det populært sagt er et optimeret styresystem.

Oppoen supporterer dette mod og du kan jo google dig frem til hvad rommen gør.

Der er også mange andre roms til Android-telefonerne.. sg og du skal finde.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:03
Og så har jeg fået en mail fra Oppo-Support hvor i de fortæller mig, at mine besværligheder omkring WI-FI vil blive undersøgt nærmere, og indgå i en kommende S/W opdatering - YES Tongue
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:11
Interessant telefon og producent. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 11:48
Jeg vil ikke anbefale Cyaongen mod. Det er for nørder og du risikerer nemt at komme til at stå med en ubrugelig telefon. Jeg kender flere det er gået galt for. Så skal man kende nogle der er styr på hvad der skal gøres.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu