recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ønskes: billig gerne brugt dvb-s2 receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ønskes: billig gerne brugt dvb-s2 receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ønskes: billig gerne brugt dvb-s2 receiver
    Sendt: 25-Juli-2013 kl. 18:58
Er der nogle der har en billig dvb-s2 receiver de ikke bruger eller gerne vil af med.

Har en gammel dreambox 7000 hvis der er nogle der kan bruge den til noget

Er flyttet til et hus uden kabel tv så min 7-8 år gammel parabol er fundet frem igen.

Den skal kunne bruges sammen med en DiSEqC med 4 hoveder. har den kort læser som kan bruges sammen med aljazeera sport vil det være et plus.

hvis ikke i har en brugt hvad for en billig box for jeg mest ud af.

Redigeret af karkov - 25-Juli-2013 kl. 18:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 20:09
Hej.

Jeg ville kigge på en Atlas HD 100 til 97,52€, hertil kommer så 21% moms og forsendelse.

Den er normalt noget billigere i Spanien end i Frankrig, men flere Spanske forhandlere er udgået.
Men her er en stor forhandler der har den på lager og hvor du kan vælge en hjemmeside på Engelsk:

Jeg ville måske selv spørge ind til om man kan se de nye premier league kanaler med et af deres aljazeera sport kort, eller om det kræver et ekstra abonnement. Men Diesl sælger også aljazeera sport kortne:

Jeg kan bedst beskrive den som en modtager der kan næsten alt hvad en Linux modtager kan, men uden at køre Linux. Man kan enten loade en KEY DATA FULL ( kdf ) fil eller lade den forbinde til nogle bruger drevne gratis servere, men de kan være overbelastet til fodbold. Så jeg vil anbefale at købe den med et kort.

De er meget aktive med at komme med firmware opdateringer, der er allerede kommet 3 i år.
Her er et link for download:

De har et fornuftigt forum, både med et Internationalt og Fransk sproget afsnit. Man skal registrere sig, men det er gratis. Men det er i det fransktalende del det sker, både af Franskmænd og Fransk talende Arabere. ( som ser al jazeera sport ). Men jeg klarer mig med at følge med v.h.a. Google translate og de besvarer mine spørgsmål på Engelsk.

Når man har registreret sig kan man se en masse billeder og screenshots i dette link:

Jeg læser lige at der skulle komme en dual tuner version ATLAS HD 200 TWIN her i juli til 129,00 €:
Mon ikke den er forsinket. Men jeg har udfyldt feltet, så at jeg fåer en email når den kommer:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 25-Juli-2013 kl. 20:11
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 21:49
Efter at have læst flere positive tests og anmeldelser, købte jeg fornylig denne boks med twintuner og PVR: http://www.amazon.de/Xoro-Digitaler-Satelliten-Receiver-TWIN-Tuner-PVR-Ready/dp/B007QVH4QY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1374781595&sr=8-1&keywords=xoro+hrs+9200+ci%2B
Den kan jeg varmt anbefale til prisen, som kun var 705 kr. incl. forsendelse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 07:42
Hej.

Jeg kendte ikke lige den Xoro HRS 9200 CI+ der linkes til, så jeg fandt dens hjemmeside med google.

Det ser ud til at den ikke har indbygget kortlæser, men at man skal brug et CAM modul for at kunne bruge et aljazeera sport kort.

Og det ser ud til at den Atlas HD 100 som jeg anbefaler er på vej til at blive afløst af ATLAS HD 200 TWIN, som godt nok har 2 DVB-S2 tunere, men hvor den ene kun er beregnet til at modtage data pakker fra Atlas selv.

Men det gør ikke Atlas HD 100 til et dårligt valg.

Atlas HD 100 er flexibel. En af deres ideer er at man som bruger kan tage den sidste 'Key data full' fil, rette i den og så uploade den nye.

Hvis I er nysgerrig med hensyn til hvad den indeholder kan I hente 'Key data full 02.07.2013.zip (10.8 KB)' sidst i dette link:

Og downloade 4. fil fra dette link: KYNG HD-100 Key Editor v1.01 (1.22 MB)

Når man er kommet ind i KYNG HD-100 Key Editor skal man klikke på 'MENU' i øverste venstre hjørne og så åbne 'Key Data Full' filen. Så kan man bladre og se hvad der er gemt for de enkelte providers.

Men normalt overfører man bare filen med et USB stik til Atlas modtageren. 

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Juli-2013 kl. 07:43
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 08:18
Det lyder ikke så tosset med den atlas hd 100 box. hvordan er den ellers i brug er den også kone venlig i daglig betjening
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 08:34
tror ikke diesl.es leverer til dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 10:12

Hej Karkov.

Vi har ikke selv Atlas i HD, men 3 forskellige i SD. Betjening er som på alle andre SAT modtagere og kvinderne vil helst bruge dens favorit lister.

Det vil undre mig hvis Diesl ikke sender til Danmark. Kan jeg foreslå dig at spørge dem på Engelsk via deres 'Contact' felt på deres hjemme side. Du kan evt stille dine spørgsmål om Al Jazeera Sport kort samtidigt. Ellers må vi finde en anden løsning:

Her er en google translated oversættelse fra deres Betingelser:

'3) Forsendelser til udlandet

1. Betaling via bankoverførsel. ( se betalingsmetoder )
2. Kunden accepterer at betale transportomkostninger.
3. Normalt sendes af transport, som har en pakke tracking service fra et nummer, der er angivet i hver enkelt forsendelse ( http://www.seur.es/ )
4. Omkostninger i hvert enkelt tilfælde skal anmeldes på købstidspunktet.'

Fra: 

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Juli-2013 kl. 10:14
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 15:28
Hej.

Jeg sidder netop og læser Diesl's blog fra i dag den 26 juli, at Al Jaseera Sport vil udskifte deres sim kort til Viaccess 5 inden VM i forbold i Brasilien i 2014. De vil i de kommende uger tilbyde en pakke med kort og tilhørende SAT modtager.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Juli-2013 kl. 16:20
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 17:14
virker den atlas HD box med det
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 17:53
Hej.

Jeg har spurgt på deres forum, men har læst at software chefen og et par af hans medarbejdere er i Sydamerika for at kigge på den specielle firmware de bruger der.

Men umiddelbart vil jeg mene at du bør satse på den kommende pakke med et Al Jaseera Sport sim kort og tilhørende SAT modtager, særlig hvis det kommer til en attraktiv pris. 

Prisnivuet i Mellemøsten og Nordafrika er generalt lavere end i Europa, så vi må håbe på at 
prisen bliver der efter.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Juli-2013 kl. 17:55
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 21:10
ok
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 21:36

Hej.

Jeres vuderinger er lige så gode som mine, så jeg vil prøve at beskrive situationen om Al Jazeera Sport kort som jeg ser den. I de forrige 3 år har ADMC haft rettighederne til at vise Premier League i Mellemøsten. Det har de betalt ca US$ 120 millioner for om året. Al Jazeera Sport har fået rettighederne for de næste 3 år. Lokale kilder mener at prisen er noget højere.

ADMC har ikke solgt løse kort, men pakker med kort og SAT modtager. Sidste år var modtageren en Humax IR 1020 HD som ADMC påstod havde kortet på en embedded chip inde i modtageren. Det var dog ikke helt rigtigt, men et lille sim kort sad i en holder direkte på main boardet. Dette sim kort var så paret til modtageren.

Men brugerne kunne forny ADMC sports pakken for de næste 12 mdr til ca 150€ - 180€

Der er mange i Mellemøsten, Nordafrika og andre steder der hidtil ulovligt har set Al Jazeera Sport, enten ved at taste koder direkte ind i SAT modtagere, ved cardsharing eller på andre måder. 

Det har været så slemt at Al Jazeera Sport på et tidspunkt har ændret koder hver time. De danske SAT udbydere skifer koder hver måned.

Men vil der så komme nye modtræk når nu Al Jazeera Sport skal til at vise Premier League?

Måske, Det kunne Diesl's blog tyde på. Så jeg sendte nogle spørgsmål til en, der arbejder hos en Spansk SAT Installatør.

Han svarer at den information de har er, at fuld pakke Al Jazeera Sport kort fra starten kommer både som Iredeto og Viacess.

At han har set presse meddelelsen fra Al Jazeera, den nævner en pakke særlig for VM i Brasilien, men at Al Jazeera Sport tidligere har lovet denne option også bliver mulig for eksisterende abonnementer til 2013 - 2014 forbold sæsonen.

Intet om Premier League. Jeg tror at man sagtens kan købe en SAT modtager og kort og se Al Jazeera Sport i op til et år, op til når kortet udløber, men jeg er bange for at det så ikke kan fornys og at et evt. nyt kort ikke kan bruges i den gamle modtager.

Så mit råd må være at vente lidt, og så at købe sim kort og SAT modtager i en pakke. Så betyder det heller ikke noget, hvis Al Jazeera Sport finder på at pare kortene til modtageren.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Juli-2013 kl. 21:40
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu