|
HD131X Erfaringer? |
Besvar |
Forfatter | |
Masterqunnet82
Ny bruger Oprettet: 16-Juli-2012 Sted: Ribe, Danmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-August-2013 kl. 09:48 |
Halløj på Forum...
Er der nogen der har erfaringer med Optoma HD131X..? Hvor mange tommer kan man blæse sådan en Projektor op på..? Hvad kan i ellers sige om den..? Mvh Kenneth |
|
smuld
Bruger Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
Læs om hd25. Det er den samme model. 131 er blot eu
|
|
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
|
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sad og læste lidt op på det i går da jeg har overvejet at prøve lykken med DLP. Efter hvad jeg kan vurdere er det rigtigt at HD25 og HD131x er den samme projektor, hvis man ser bort fra farven. HD25 ser ud til at være udgået, selv om man stadig kan købe den rundt omkring. I hvert fald er den erstattet af HD25e på Optomas hjemmeside. HD25e er Ikke den samme som HD25. Den har en anden lampe med lavere effekt og påfaldende nok er den opgivet til meget større lysstyrke end både HD25 og HD30. Min mavefornemmelse siger mig at der er "fiflet" med den for at få mere lys igennem, så den ville jeg holde mig fra. HD30, som jeg ikke har set til salg endnu, ser ud til at komme med 3D-briller hvor HD131x ikke gør. HFK har HD25 så måske kan du se den i aktion der.
Hvor stort et billede du kan lave afhænger af afstanden fra objektivet til lærredet. HD131x har mindste throw-ratio på 1,5. Det betyder at det største (bredde! - ikke diagonal!) billede du kan lave vil være lig med af standen fra objektivet til lærredet delt med 1,5. F.eks. 3m afstand giver 2m bredde. |
|
Masterqunnet82
Ny bruger Oprettet: 16-Juli-2012 Sted: Ribe, Danmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super info... Har noget der ligner 6 meter til bagvægen her i vores stue, så der burde jo være muligheder for placering.
Har godt nok set mig meget lun på HD131x, både som begynder projektor og prismæssigt. Så er det bare lærred der skal på plads. Og det har jeg på ingen måder forstand på.. Hverken kvalitet, pris, mærker eller noget som helst. Hmmm |
|
macgyver
Junior bruger Oprettet: 18-Juni-2006 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har netop købt optoma 131x som min første projektor og jeg er MEGET tilfreds, den er meget støjsvag og laver et perfekt billed (1080P) i mine øjne. Mit lærred er et 108 mediemount fra elmutanten til 1499, det opfylder fint mine behov.
Min projektor sidder 4.2 fra lærred.....
Tjek evt. http://www.optoma.co.uk/distancecalc.aspx & http://translate.google.fr/translate?sl=fr&tl=en&js=n&prev=_t&hl=fr&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.audiovideohd.fr%2Ftests%2F355-Optoma-HD131x-0.html
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er lige før at dit problem bliver, hvor mange tommer kan den projektor kommer ned på. Hvis du placerer den 6 meter væk, så kan en projektor slet ikke lave så lille et billede. Det var tilfældet ved min projektor (andet fabrikat), hvor jeg var nødt til at flytte den tættere på lærred. Beklager offtopic :) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |