|
Nogen der har standby til at virke 100%? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mikkelsen1980 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 391 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2013 kl. 13:44 |
Hejsa,
Har kørt med mit gamle windows media center et par år nu(Acer Idea 510), men har aldrig fået standby til at virke ordentligt. Har bestilt en ny PC nu (ASROCK HT Vision 321B). Er der nogle der har success med standby virker 100%? Kan læse, at man bare har media center tændt 24/7. |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På min klient i stuen virker det 100% tænder og slukker med remoten
|
|
![]() |
|
mikkelsen1980 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 391 |
Min tænder selv for at optage, det virker også. Det er bare ikke altid den slukker igen. Ind imellem tænder den også bare, hvor der ikke er noget der skal optages.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Har du nogle automatiske tjenester kørende, f.eks. windows update eller antivirus der er planlagt til at køre på bestemte tidspunkter? Eller dit netkort er sat til "tillad denne enhed at vække computeren" ?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
Måske kan 'lastwake' kommandoen give dig et hint.
http://www.sevenforums.com/tutorials/122012-lastwake-command.html Redigeret af jessgade - 08-August-2013 kl. 20:00 |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det "sjove" er, at på nogle computere virker sleep bedst og på andre virker hibernate bedst. Da jeg kørte win 7 på dem alle virkede hibernate uden problemer, men efter skift til win 8 er det sleep som virker uden problemer.
En anden erfaring jeg også har er, at det virker bedst hvis man sætter tiden til 10 minutter. Det virker på alle herhjemme og kan tænde dem med Remote, smartphone eller iPad. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Altså at den skal slukke efter 10 min?
Har en time lige pt. men så slukker den også, når jeg bruger spotify, det er lidt træls. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Min slukker ikke så længe der er aktivitet på lankort eller harddisk. Så har aldrig oplevet problemer med slukker midt i det hele ligegyldigt om det Spotify, eller andet.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Hej
Jeg vil lige kapre denne tråd, da jeg mener det er relevant at spørgsmål til dette emne er samlet. Jeg vil høre om nogen har mulighed for at tage skærmbilleder (alt+printscrn) af deres strømstyringsopsætning. Jeg har selv haft udfordringer på min htpc. Det kan dog også være kommandoerne som min Harmony One sender skal justeres. /T
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Hej
Jeg bruger MCE StandBy tool, virker glimrende sammen med WIN7: /Kurt
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Mit dvaler fint, men det er ikke altid at det får startet min tv service ordentlig op på serveren. Den får så ikke fat i betalingskortet, og så har jeg 100 små filer af 1 minuts varighed jeg skal ind og slettte i dvbviewer.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Jeg vil helst undgå at 3. part programmer bliver nødt til at styre. Jeg har selv W7 og MP med ARgus tv recorder og en Harmony One. Det er sidstnævnte jeg har mistænkt for at ikke at være sat ordenligt op. For hvis maskinen i forvejen er tændt, slukkes den når jeg trykker på "se børnetv" eller hvad jeg nu har sat op på den, Men eg synes også maskinen er blevet lidt underlig. Måske windows update har lavet noget mystisk. Min usb forbindelse, som blutooth og ir modtager til fjernbetjeningen (placeret i stuen, maskinen i bryggers) blive engang imellem smidt af. Det betyder at jeg med remote desktop bliver nødt til at fjerne enhederne, for at de kan blive fundet ved en genstart, da alm. genstart ikke hjælper på problemet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |