recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad Mini In Wall frame (homemade)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ipad Mini In Wall frame (homemade)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ipad Mini In Wall frame (homemade)
    Sendt: 27-August-2013 kl. 09:50
Hej Recorders

Jeg har kigget efter en pæn måde at monter sin ipad i vægen, dog har jeg ikke kunne finde noget interessant. Enten skal ipaden hænge på vægen, med opladerstikket løst = Grimt.
Ellers så er selve rammerne store og klodset, samt ipaden kan ikke afmonteres uden og skille det hele ad.

Derfor er jeg selv gået i gang med at designe mig egen :)

Her kommer lige et par tidlige billeder af sketchen.

Som det kan ses kommer den i 2 dele, fronten er enten af børstet stål eller aluminium. (kan også laves i plastik hvis det ønskes, også selv males.)
Selve bagstykket laves i plastik.

Fronten tænker jeg på at sætte fast med små magnet, derved kan fronten skiftet.
Eller skal den limes fast, kan ikke rigtig bestemme mig.

Det vil blive lavet så ipaden kan "klikkes" i rammen, og klikkes ud igen. (i bagstykket, er bunden lavet så den kan vippe ud i den ene ende.) Man sætter ipaden i, gir den et lille tryk og bunden klikkes på plads, samt bliver i bund. Giver man den et lille tryk igen popper ipaden ud igen.
Svært og forklare :) Men virker lidt som lågerne i forskellige tv møbler, et lille tryk så slipper de, et lille tryk igen så bliver de inde/lukket.

Hvad siger folk..?? Ser det helt håbløst ud.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 10:03
Jeg synes det ser godt ud. Det kunne måske være rart hvis ledningen kunne føres om på bagsiden, så den kan skjules helt.

Måske kan du finde en med en 3D printer der kan lave en prototype?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 10:17
Jeg ville overveje en slids i bagstykket så du kan skyde fronten på. Ved ikke hvordan skærmen og "stærke" magneter vil have det

Jeg har selv overvejet noget ligende men kom frem til at en dock nok er bedst og der er for nyligt kommet en rigtig lækker en på markedet

http://twelvesouth.com/products/hirise_iphone/

Redigeret af Berdel - 27-August-2013 kl. 10:17
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 10:31
Tak for jeres input ;)

U2pia# Ledningen bliver også skjult helt, selvfølgelig svært og se uden en forklaring :)
Men fronten er 0,8 mm bredere som bagstykket. Det vil sige man laver et hul i vægen på samme størrelse som bagstykket, så den passer i. Fronten monteres ovenpå så den er plan med vægen. Altså man kan kun se fronten når den er monteret.

Jeg får den lavet på en CNC maskine ;)

Berdel# er ikke bange for magnet og skærmen, der sidder allerede magnet i apple's egne smart cover ;) Magneterne bliver heller ikke vild kraftige, skal blot holde fronten på plads.

Er ikke den store tilhænger af dock :/ trykker man på skærmen flyttter det hele sig osv.
Personligt synes jeg det er pænere hvis den er gemt i vægen :)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Status: Online
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 10:36
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 10:40

Longjohn2# Iden er lidt den samme ;)

Her er et billede hvor man letter kan fornemmel fronten er større..
Bagdelen skal som sagt monteres i vægen, så den er plan.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 11:04
Lige et til hvor man kan se bunden som vipper op.. Klar til ipaden monteres.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 15:44
Spændende projektClap
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 16:01
Hvad sker der, når det hele er hængt op og du trykker så hårdt på skærmen at den klikker ud?
Så slipper magneterne, panelet vipper ud og din mini stryger på gulvet....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 21:35
Ikke helt..
Der sidder jo lade stik i samt den vil hvilke på kanten af rammen.. Burde holde iPad'en fra gulvet..
Nu skal der også trykkes godt til før den popper ud, samt 70/80 mm ind før mekanismen udløses ;) så skulle ikke gerne ske ved et uheld
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 22:07
Nu tænker jeg højt:
Hvorfor ikke bare lave en slids i frontrammen, som iPad'en kan skydes ind i og sidde fast i. Selve frontrammen hængsler du så bare i samme side som ladestikket og i den side du skubber ind fra, sætter du 2 magneter, så den holdes ind mod væggen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 08:46
Tænkte samme tanke i starten, dog synes jeg hurtig designet blev klodset da der skulle være plads til hængsler, samt den skulle kunne vippe. Det ville også være svært og få ipad'ens glas til at være plan med front rammen.

Har også tænkt på at lime fronten til bagstykket, for at få et mere "stabil" produkt. Men så kan fronten ikke længere skiftes :/ (men hvor tit vil det også blive nødvendig..??)

Laver jeg løsningen med magneterne og det viser sig ikke at virke i praktis, kan fronten jo altid fastmonteres med lim :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu