|
Højttaler valg - gode råd søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KennethJensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2013 kl. 10:46 |
Hejsa,
Jeg har netop købt en Yamaha RX-A1020 (pris:5000,- i Elgiganten!), som jo må siges at være lidt af en opgradering i forhold til mit Logitech Z5500 setup ![]() Jeg bliver i første omgang nød(pengemangel) til at fortsætte med at bruge højttalerne fra Logitech sættet, og er spændt på hvordan de lyder gennem Yamahaen... Men på sigt skal jeg have mig nogle nye højttalere - problemet er bare at jeg ikke har ret meget plads, så derfor vil jeg høre hvad I kan anbefale af små højttalere som også egner sig til almindelig musik lytning(2.0, eller 2.1 lyd). Jeg har ikke problemer med at have plads til subben. På lidt længere sigt(et gæt: 2 år) skal jeg flytte, og får så fin plads til større højttalere, så enten skal jeg have højttalere der bare er bedre, men ikke 'perfekte' til en pris under 5K, eller også skal jeg have en 'blivende' løsning, som også er værd at beholde når jeg får plads til større højttalere. I det tilfælde så vil jeg godt ofre 10K, måske 15K hvis der findes noget helt ekseptionelt... Bemærk at det vigtigste for mig er at jeg på sigt har god 2.0(eller2.1) lyd. Hvis det kun var til film, ville jeg beholde de eksisterende højttalere. Af samme grund overvejer jeg da også om jeg - senere - skal have en effektforstærker, og så bruge pre main udgangen til min 2.0 lyd. Nå, det var en længere smøre - håber det gav mening ![]() Hilsen Kenneth |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |