|
Erfaring med stereoforstærker i sourroudopsæt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
plix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-September-2013 kl. 20:07 |
Hejsa.
Vil bare dele mine erfaringer med køb af stereoforstærker til mit surroundanlæg. Havde længe været misfornøjet med stereogengivelsen, så jeg var på udkik efter en stereoforstærker. Fik et godt tilbud af Otto på Creek'en, så det var med en vis spænding den blev koplet på anlægget. Fyttikatta, hvor det bare spiller. Er nu klar over, at jeg skal genhøre al min musik igen. Soundstage og detaljer som før ikke var der, er nu tilstede i fuldt mon. Er du i tvivl om at dedikerede stereofortærkere vil give en bedere stereogengivelse end en surroundfortærker, så løb & køb. Du vil ikke fortryde. |
|
Marantz NR1508
Oppo BDP-1 Lumin T2 Pro-Ject CD Box DS2T Dynaudio Contour 30 A.C. Ryan Mini 2 HD Panasonic TX-L55WT50 Revel: F12 Front, M12 Surround C12 Center, B120 Sub Accuphase e-360 m/Dac 40 |
|
![]() |
|
plix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Surround: Marantz SR7007
Ny forstærker: Creek EVO 5330 |
|
Marantz NR1508
Oppo BDP-1 Lumin T2 Pro-Ject CD Box DS2T Dynaudio Contour 30 A.C. Ryan Mini 2 HD Panasonic TX-L55WT50 Revel: F12 Front, M12 Surround C12 Center, B120 Sub Accuphase e-360 m/Dac 40 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Der er ingen tvivl om dedikeret stereo forstærkere gør det eminent - det noget helt andet end surrounder. Men må indrømme at Arcam/primare og de andre større hifi mærker kan altså også noget i stereo, men de har jo heller ikke alt muligt elektronisk gejl... ;)
Men ja, det er bare unikt og ha en ren stereo på ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
spændene læsning! Jeg tror det skal prøves
![]() |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Har samme reciever som dig og har også valgt en 2 kanals løsning til musik
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
@helljohn. Ser du har samme receiver som mig. Har lige et spørgsmål: Under Amp Assign i indstillinger, hvad for et Assign mode bruger du der, Main Only eller Bi-amp? Hører ikke forskel på de to indstilliner. |
|
Marantz NR1508
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Da jeg ikke bi amper bruger jeg main only-bi amp bruger du hvis du vil bruge de 2 extra kanaler til at bi ampe dine fronte det kræver et bi amp ht kabel som du forbinder i front og side surround udgange på reciever mener jeg.Sådan er det på andre recievere jeg har haft.Bruger ikke mine front out da de jo er fra min effekt som er sat til via pre out
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Tak for svar. Skifter til Main only.
|
|
Marantz NR1508
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Bi-amp kan du slet ikke bruge, når dine fronter er slået til din stereoforstærker. Den får jo lyden fra dine pre-outs. Nu kender jeg ikke 7007'eren, men på de fleste forstærkere betyder det, at du ofrer de to surround back på at lave to ekstra front kanaler. Så du bruger front kanaler i dine højtalers bas-indgange, og så surround back kanalerne til dine højttaleres mellemtone og diskant indgange.
Redigeret af Nagash - 14-September-2013 kl. 16:13 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |