recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!
    Sendt: 20-September-2013 kl. 12:58
Kommentar rykket over i denne tråd.

Jeg ville lige gøre opmærksom på artiklen omkring fruens og min tur til England :

A Gecko Home Cinema Experience:

Jeg har samtidig oversat den, så der kan komme en debat ud af på det engelske AV site AVforums:

Men jeg synes det kunne være fedt, med en tvær forum debat omkring anskaffelsen af nyt AV udstyr.

Hvad er jeres oplevelser? 

har du nogle spændende oplevelser eller råd du vil dele med andre???
Så må du meget gerne skrive dem her?

Undertråde:

Redigeret af Kenzo85 - 23-September-2013 kl. 09:00
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 14:40
Jamen jeg vil da godt starte - da opfordring til tråden var min.

Jeg er kun udviklet "Mellemnørdet", og når jeg skriver udviklet, så skyldes det jo at mine krav og ønsker blev øget efterhånden som min pengepung tilbød det, og efterhånden som der i min verden kom bedre og bedre AV-enheder til en fornuftig pris.

Mit setup står i en helt almindelig stue med alt hvad det indbærer af problemer og hensynet til alt andet.

Jeg har det ønske, at mit billede er så godt som det nu kan blive efter de gældende omstændigheder - det samme gælder for min lyd.

Jeg har beskæftiget mig med HIFI siden 1967, og har gennem tiderne hørt et utal af alle forskellige produkter. Undervejs i "Udviklingen" lærer man hvad man sætter pris på rent lydmæssigt. Problemet er lidt, at lærer man et højtalerfabrikat at kende rigtigt godt, så er "Lydprofilen", eller den typiske lyd for den pågældende højtalerproducent, som man har som udgangspunkt i hvad der for mig lyder rigtigt. Det betyder at så meget andet lyder forkert - med mindre man falder over en anden producents højtalere med samme egenskaber - det er sket meget sjældent for mig. Det er altså vigtigt at prøve at være lidt åben. Men alligevel - Det lyder for let, for udetaljeret, for mørkt, for lyst - eller noget helt andet - altså med det samme "Lokomotiv" - forstærkeren, eller hos mig receiveren. Og ofte tænker man "Yes så er vi der", når noget nyt er anskaffet - altså lige til der kommer noget der er endnu bedre fra samme producenter. Det gælder i det mindste for mig. Jeg tror i øvrigt ikke på at man kan anskaffe det rigtige fra starten, altså med mindre at man rent AV-udviklingsmæssigt er gået i stå. 

Jeg har spænderet rigtigt mange timer hos HIFI forhandlere for at lytte til mange forskellige produkter - det man skal huske er blot, at "Dimserne" ikke lyder på samme måde hjemme - aldrig. Derfor er det jo pokkers væsentligt, at have muligheden for at låne med hjem og prøve herlighederne her. Og ikke sjældent oplever man hos en forhandler, at når man taler om det man allerede har, så rynker forhandleren stærkt på næsen, og der er ikke det som ikke er galt med det man har. Så er jeg stået helt af - useriøst og manglende respekt overfor kunden. Som oftest ender det med - mange tak for lån, det gav mig ikke mere eller andet end det jeg har, og slet ikke i forhold til merbeløbet - eller mit eget er bare bedre.

En meget væsentlig ting for mig i hele udvælgelsesprocessen er forhandleren. Jeg har oplevet flere der på den ene eller den anden måde for mig bare virker useriøse, selv optagede og egentlig uinteresserede i at hjælpe kunden i  - hvad er det egentlig at kunden går efter - så er disse bare YT hos mig. Jeg kommer der ikke mere.

Jeg har været så heldig at finde 3 forhandlere der for mig er seriøse, til at tale med, forstår mig - og endda kender mig rigtigt godt. Og er man så heldig som før beskrevet, så er man på en god vej til at finde det helt rigtige - husk blot at du bestemmer sammen med dine ører. Det er så også årsagen til, at jeg gerne vil kæmpe for de forhandlere der findes fysisk og ikke svigter - heller ikke i en garantisag.

Jeg læser skam også anmeldelser på dette og hint. Jeg køber aldrig efter anmeldelser, for disse afspejler typisk anmelderens egne præferencer - og her særligt på lyd. Men anmeldelserne kan fra tid til anden give én blod på tanden til nærmere undersøgelser - man bør blot aldrig afskrive AV-udstyr med baggrund i en anmeldelse, altså med mindre at det er så åbenlyst noget rigtigt bras som man har læst om.

Jeg kan heller ikke afvise at der findes andre produkter end mine der måske endda lyder bedre for mig - det må tiden vise.

Men øvelsen i at finde det rigtige - og måske finde det rigtige mange gange, er spændende og udfordrende.

Redigeret af Hother - 20-September-2013 kl. 15:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 14:57
Jeg har også været igennem noget af en omvej for at finde ud af hvad der faldt i min smag. Helt tilbage i folkeskolen har jeg altid været meget imponeret af lyden fra (de gode) biografer. Dialog, dynamik, "klarheden" har jeg altid drømt om. Jeg har været igennem demoer af diverse THX systemer (da jeg fik fortalt at THX leverede biograflyd), fået utallige demoer i HifiKlubben som sagde at "DET HER system leverer meget bedre lyd end biografen", og også været til demoer af M&K fordi folk sagde at mere biografagtigt bliver det ikke, for det er jo det system filmene er mixet på. Ingen demoer gav nogensinde noget i nærheden af den oplevelse/klang jeg gerne ville have.

Så jeg begyndte at finde ud af hvad de brugte i biograferne og det mindede rigtigt nok slet ikke om noget af det jeg havde lyttet til før. Så da jeg endelig fik studierelevant job som gav lidt mere i løn end FitnessDK, så satsede jeg og skød en bestilling afsted på et komplet biografsystem - og DER opnåede jeg at finde den klang jeg søgte langt om længe :)

Men har godt nok brugt mange lærepenge gennem tiden på udstyr... Kommer man nok ikke udenom!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 10:51
Rigtig spændende indgangsvinkler, så hvis i skulle opsummere hvilke 3-5 punkter vil i anbefale at man bør være opmærksom på.? 

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 10:55
Lad være med at læse på nettet og kom ud og lyt selv :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 11:10
Gøre sig helt klart, hvad er det man ønsker - måske med lidt hjælp fra nettet eller andre.  

Hvordan harmonere det ønskede med det bestående - måske skal flere ting skiftes ved køb af nyt.

Som Jonas er inde på - og jeg selv i ovenstående... lyt lyt lyt, og prøv hjemme.

Hvis det er en stuebio - få den bedre halvdel med på ideen.. på en eller anden måde. Måske den sværeste øvelse for mangeLOL

Redigeret af Hother - 21-September-2013 kl. 11:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 11:14
Vær kompromisløs i valget af enheder. Mange udskiftninger er dyrere hen ad vejen, når det opdages der er svagheder.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 13:52
Jeg er sikker på at vi er på rette vej! 

Af kvaliteter jeg går meget op i når jeg skal ud og lytte er bla.

+ Music and Movie Qualities (flexibility) 
+ Combinations between and within the series
+ Scalability
+ Compact cabinet size
+ No distortion
Room EQ
+ In-wall option
+ Digital signaling & processing
+ Sound quality is right for me
+ No ear fatigue

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 13:54
Rummet.

Rummet er lang vigtigere end et eller andet fancy udstyr.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Rummet.

Er det nu det? Dvs jeg har et perfekt rum akustisk set, og smækker et billigt Philips 5.1 ind,og har så perfekt lyd?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Rummet.

Er det nu det? Dvs jeg har et perfekt rum akustisk set, og smækker et billigt Philips 5.1 ind,og har så perfekt lyd?

Det er ikke til at sige, men du kan smække nok så fint udtsyr ind i et rum med dårlig akustisk, det kan rette op på LIDT af unoderne, men det kan ikke redde lyden.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 15:12
Rummet har helt sikkert en hel del at sige. Udstyr bliver som regel konstrueret og testet efter perfekte omgivelser, hvor realiteten langt fra er perfekt. 
Godt input Hans! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu