recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: Libratone Loop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test: Libratone Loop

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test: Libratone Loop
    Sendt: 30-September-2013 kl. 23:21

Test: Libratone Loop

Libratone Loop hedder den nye trådløse højttaler i familien, og med den cirkelformede højttaler har Libratone nu både aflange, trekantede og runde højttalere. Loop’et er komplet.


Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9814&zoneid=1#ixzz2gPjja0D8

Har i spørgsmål til produktet, eller er der ting i gerne vil have vi lige tester, så sig til. Vi har den stadig i vores testlokaler.


Redigeret af hummelmose - 30-September-2013 kl. 23:33
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
trapp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trapp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 05:43
Får man mere højttaler med loop end zipp? Jeg vil meget gerne købe en libratone højttaler, men er så meget i tvivl om hvilken. Vil gerne udnytte lyden fra Apple TV3 til en højttaler, så kan det bedre betale sig med en lounge?
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 07:11
Hvordan ser det ud ift at udskifte fronten, med noget andet end det uld. Hverken jeg eller konen er særlig vild med det, men kan ret godt lide Libratone konceptet.

Sidder ulden på en ramme, eller hvordan? For i givet fald, vil det vel være muligt at ombetrække den.

Mvh
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af trapp trapp skrev:

Får man mere højttaler med loop end zipp? Jeg vil meget gerne købe en libratone højttaler, men er så meget i tvivl om hvilken. Vil gerne udnytte lyden fra Apple TV3 til en højttaler, så kan det bedre betale sig med en lounge?

Hej.

Ja. Der er ingen tvivl om at man får mere højttaler med Loop end med Zipp.

For mig er Zipp en "rejsehøjttaler", der også kan bruges i et børneværelse, men med sit batteri giver mulighed for at tage den med i haven eller hvor man nu skal hen.

Loop har en højere ydelse, og også mere dybde og bredde i lyden. Dens forstærker og aktive kabinet funktionalitet  giver en god og absolut acceptabel bas, så hvis jeg selv skulle købe en af de to, ville jeg vælge Loop.

/Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Hvordan ser det ud ift at udskifte fronten, med noget andet end det uld. Hverken jeg eller konen er særlig vild med det, men kan ret godt lide Libratone konceptet.

Sidder ulden på en ramme, eller hvordan? For i givet fald, vil det vel være muligt at ombetrække den.

Mvh

Hvis du eller din kone er en meget habil syerske, vil man nok kunne lave noget selv. Men jeg tror ikke det er en opgave for en amatør. 

Det mest besværlige, bliver nok cirklen omkring Libratone knappen på fronten, der har Libratone en stålring / magnet, for at få knappen til at sidde optimalt.

Men har du set deres uldfronter i virkeligheden. De er faktisk meget lækre, og ikke så "tottede" som man ellers kan opleve med uld.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 11:47
Kan man binde flere Libratone højtalere sammen? Hvis nu man ikke mener én enkelt leverer lydtryk nok, er det så muligt at sende lyden ud til 2 eller måske endda flere højtalere? 

Jeg ved at iTunes kan gøre det, normalt kan man dog ikke fra iPhone og iPad, men måske Libratone har lave noget smart!

/Michael
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Scuga Scuga skrev:

Kan man binde flere Libratone højtalere sammen? Hvis nu man ikke mener én enkelt leverer lydtryk nok, er det så muligt at sende lyden ud til 2 eller måske endda flere højtalere? 

Jeg ved at iTunes kan gøre det, normalt kan man dog ikke fra iPhone og iPad, men måske Libratone har lave noget smart!

/Michael

Ja. Den er 100% Airplay, så du kan f.eks. godt have 2 eller 3 i stuen og så spille dem samtidigt. 

Mon ikke Airplay med tiden bliver mere rafineret (læs: ala Sonos).
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 13:27
Jeg tror helt klart kun vi har set toppen af hvad AirPlay skal blive til. Hvis Apple engang udvider med TV eller en mere avanceret TV-boks, så kunne surround sagtens blive et muligt fremtidigt emne.

Ulempen er naturligvis, at de fleste Airplay højttalere pt. er stereo-enheder, som er beregnede til at spille alene. Det giver en hvis udfordring hvis man skal bruge dem i par eller som enheder i et surround-setup, da mange af dem - lige Libratones - spreder lyden ret meget ud for at kompensere for at der kun er én lokation af højttaleren.

Sonos har for så vidt samme problem, da du kun kan koble deres egne modeller sammen i H/V og ikke eksempelvis deres Connect-modeller.

Hvad AirPlay derimod mangler lidt, er mere understøttelse af ting som Spotify Connect, så du kan slippe for, at din telefon skal sende lyden videre. Men en fuld integration af noget sådant ville man rykke et stort skridt nærmere Sonos-funktionalitet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

u kun kan koble deres egne modeller sammen i H/V og ikke eksempelvis deres Connect-modeller.

Hvad AirPlay derimod mangler lidt, er mere understøttelse af ting som Spotify Connect, så du kan slippe for, at din telefon skal sende lyden videre. Men en fuld integration af noget sådant ville man rykke et stort skridt nærmere Sonos-funktionalitet.

Problemet med det, er at det nuværende chipset (Det lille, der findes faktisk også et med mere RAM) til airplay ikke har plads til Spotify Connect.

Jeg ved at mange producenter af Airplay enheder ville elske at Spotify optimerede deres kodebase til at understøtte Connect på det lille chipset også, Men det er ikke sket endnu.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 14:09
Jeg ser spotify connect som en nødløsning, hvor Spotify så bare har vist vejen. Det er noget der skal ind i selve Airplay-konceptet og ikke køre pr. service. Jeg brug eks. Wimp, Yousee Play og Spotify, men kun én af dem virker med denne type streaming. Det bør bare køre via den normale Airplay-funktion som en universal-løsning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg ser spotify connect som en nødløsning, hvor Spotify så bare har vist vejen. Det er noget der skal ind i selve Airplay-konceptet og ikke køre pr. service. Jeg brug eks. Wimp, Yousee Play og Spotify, men kun én af dem virker med denne type streaming. Det bør bare køre via den normale Airplay-funktion som en universal-løsning.

Jeg er ikke uenig, men jeg tror det kolliderer med Apples ønske om at kontrollere sit økosystem.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Hvordan ser det ud ift at udskifte fronten, med noget andet end det uld. Hverken jeg eller konen er særlig vild med det, men kan ret godt lide Libratone konceptet.

Sidder ulden på en ramme, eller hvordan? For i givet fald, vil det vel være muligt at ombetrække den.

Mvh

Hvis du eller din kone er en meget habil syerske, vil man nok kunne lave noget selv. Men jeg tror ikke det er en opgave for en amatør. 

Det mest besværlige, bliver nok cirklen omkring Libratone knappen på fronten, der har Libratone en stålring / magnet, for at få knappen til at sidde optimalt.

Men har du set deres uldfronter i virkeligheden. De er faktisk meget lækre, og ikke så "tottede" som man ellers kan opleve med uld.


Tak for svaret :-)

Jeg har set dem på lounge, og var ikke specielt vild med det udtryk det gav. Men konen er ret ferm til det med nål og tråd (læs: maskine) :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu