|
"konplet surround pakke",højtalere til Yamaha 1020 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 14:28 |
Jeg har et ældre Pioneer surround, nærmere betegnet DCS 202K.
jeg har dog opgraderet til monitor audio i front, og tænkte at jeg muligvis kunne koble disse højtalere fra min Pioneer pakke på yamahaen, men må man det? Jeg snakkede med Simon fra tape connection som mente at der teknisk set ikke burde være noget galt i det. jeg læste dog i en manual til en NAD jeg lånte, at det måtte man ikke. Jeg købte min 1020 på tilbud i elgiganten, hvem burde jeg snakke med for at få dette afklaret , så der i værste fald ikke skulle ske noget? Jeg har ikke adgang til yamahaen PT, så jeg kan ikke kigge manualen igennem. Hvad mener i? |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Præcist hvad har du læst i manualen som giver dig dén ide?
|
|
![]() |
|
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Jeg vender lige tilbage med en konkret 'quote' fra manualen når jeg kommer hjem, jeg er dog 90% sikker på, at der tydeligt stod, det måtte man endelig ikke.
jeg vender tilbage om få timer.
|
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
A1020 Manual HER Redigeret af Prospect - 16-Oktober-2013 kl. 16:14 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Så længe din højttalere har en nogenlunde normal impedans (4-8 ohm), så går det fint. Klaus |
|
![]() |
|
Hmmmm, det eneste jeg lige kunne finde var dette:
" The T 748 is designed to produce optimum sound quality when connected to speakers with impedances within its operating range. Please make sure that all the speakers are rated 8 ohms minimum per speaker." "Use stranded wire of at least 16 gauge (AWG). Connections to the T 748 can be made with banana-type plugs. Bare wire or pins can also be used by loosening the terminal’s plastic nut, making a clean, neat connection, and re-tightening carefully. To minimize the danger of short circuit, ensure that only 1/2-inch of exposed wire or pin is employed when connecting." I mit tilfælde, så er kablerne til det gamle surround jo halv størrelse af normalt med, hvad der ligner, at der er blevet lodet for enden. Tur jeg ?? |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det er "livrem og seler" fra producentens side. En forstærker der ikke kan trække et par små satellit-højttalere på 4 ohm fortjener at brænde sammen. Men jeg forstår sådan set godt din reaktion, hvis man skal tage manualerne bogstaveligt så må du ikke.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Ja. Jo tyndere kabel du bruger, jo mindre belaster du din forstærker. Masser af højttalere holder ikke 8 ohm alligevel, og når du nu sætter dine små diskanthøjttalere til anlægget, sætter du delefrekvensen så højt som muligt på dem (hvis du kan), så de ikek får lov til at spille noget som helst bas. Brænder det en 1020 af, så er den sgu ikke bedre værd. Min SR5004 slæber uden problemer et sæt DLS R66, som er specificeret til 4 ohm - og jeg har ingen subwoofer til at tage bassen. Klaus |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
KlausDM, den der SR5004 synes jeg lige du skal sælge til mig. Hvis den er sort.
|
|
![]() |
|
GL-EM det.
Den er sort og den er flot og den spiller godt - og den er MIN! På den anden side, med det rette bud er alt til salg. Jeg skal bare have penge nok til at kunne købe en 5005 eller nyere/større....(men så er det jo nok ikke så interessant for dig) Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |