|
Lyd fra fjernsyn til forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fjutte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2013 kl. 17:06 |
Jeg har lige købt en Panasonic VT60 fjernsyn og har en forstærker Pioneer VSX 1019AH forstærker. Jeg har endvidere en Zaptor og en BD afspiller. Jeg har sat det op sådan at udgangen fra forstærkeren går ind i fjernsynes HDMI 1. Sådan at jeg kan se BD og Zaptor kanaler via forstærkeren.
Jeg har så installeret nogle Stofakanaler på Tv´et. Jeg kunne så godt tænke mig se disse kanaler eller nogle af de andre feautures på TVét via forstærkeren. Til det har jeg sat et HDMI kabel i HDMI port 2 på fjernsynet. Problemet er at jeg ikke får noget billed eller lyd ind på min forstærker. Sætter jeg Blue ray afspiller ind i den HDMI port på forstærkeren, kan jeg få det op på mit TV (selvfølgelig skal jeg så over på HDMI på fjernsyet). Nogle der har et godt råd til dette. En lille biting er, at da jeg installerede mine kanaler kom jeg til at vælge DVB-C og analog, er der nogle mulighed for at man kan gøre analogkanalerne inaktive igen?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dit tv sender ikke billede ud via nogle HDMI stik - kun lyd.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der skal kun bruges et HDMI kabel mellem Reciver og TV, fra Out på Reciver, og til HDMI 2 på TV, så får du også TV lyd på Reciver, Viera Link aktiveret. Zaptor behøves ikke for at se TV, bruges kun til at optage, hvis den kan det.
For at rette kanalerne på TV, geninstaller med kun Digitalt når der laves en søgning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fjutte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 79 |
Men hvad kanal skal recieveren stå på, for at hører lyden
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Såfremt at den har ARC, det er en nyere model, så modtages ARC på TV (HDMI).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Din Pioneer forstærker har ikke ARC. Så du skal bruge et optisk toslink digitalkabel fra dit VT60 til din Pioneer. Så vil du få lyden fra tv ud gennem din Pioneer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |