|
Forslag til volume kontrol af output GT50 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-November-2013 kl. 20:03 |
Davs,
Jeg har brug for et godt råd. Jeg skal have en måde at styre output volumen på mit Panasonic 50GT50. Der er ikke volumen styring på headphone out, analog out via q-link og heller ikke via Optisk Out. Jeg skal have sluttet højtalerne til et sæt Beolab 8000 og skal dermed bruge volumen styring af outputtet. PT har jeg tre muligheder som jeg ser det: 1. Køb et Velleman IR Kit og slut det til headphone out og videre til Beolab (har købt kittet og det virker, men synes ikke så meget om den løsning). 2. Køb en DAC som har fjernbetjening og som kan skjules bag TV'et da jeg ikke gider se på nogen bokse. Jeg kan leve med en dybde på maks 30mm. (det er så her mit problem er for kan ikke finde en DAC der kan side bag tv'et.) Vil godt kaste penge efter det. 3. Åben TV'et og evt. brug signalet til højtalerne inde i tv'et og så sende dem videre til Beolab, så skal det så konverteres til et LINE signal. Nogen der har andre forslag? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19483 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lille surroundforstærker med pre out og HDMI-CEC + ARC.
Så kan du endda bruge fjernsynets fjernbetjening til det hele. Eksempelvis: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-p-1015.html Put det ind i et skab, så er det væk. Klaus |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lille ville jeg nu ikke kalde den :)
Men at smide den ind i et skab er ikke lige en mulighed desværre.
|
|
Jonas_R
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med sådan en fætter hvis jeg bruger ARC:
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19483 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har stadig ingen volumenkontrol.
Klaus |
|
Jonas_R
Funktioner
Tak(0)
|
Ahh troede man havde volumen kontrol på ARC.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
ARC er bare Audio Return Channel, altså mulighed for at lyd kan løbe baglæns gennem kablet.
Klaus |
|
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan sådan en Nuforce DIA ikke bruges?
https://www.nuforce.com/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=9&Itemid=861 |
|
Jonas_R
Funktioner
Tak(0)
|
Jo det tror jeg, men kan ikke rigtigt lure om jeg kan bruge det line out til mine beolab, de skriver det er til subwoofer. Men mon ikke det duer og er styret via volumen.
|
|
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg tro da det jo også kan bruges til headphones...
|
|
Rough
Funktioner
Tak(0)
|
Men kan evt teste det for dig, har en stående men jeg har ikke har fået sat til endnu.
|
|
Jonas_R
Funktioner
Tak(0)
|
Det må du meget gerne, ser umiddelbart ud til det er den bedste løsning.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |