|
Knaldperlens Hjemmebio V2 - nu med 5.1 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Knaldperlen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2013 Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:05 |
Velkommen til Knaldperlens Hjemmebio V2
Et lille rum, som var dårligt udnyttet skulle snart blive lidt sjovere. Derfor gik jeg i gang med mit lille projekt. Lyden klares med et Sony BDV-E2100 reciever og dertilhørende højtalere og subwoofer, med en effekt på 1000 W. I et lille rum som dette giver det meget gennemslagskraft, til trods for det er et mindre anlæg. Skærmen er pt. 40", men mon ikke der snart kommer et 50 - 55" op i stedet for, så det "gamle" kan gå på pension. Film afspilles med enten DVD, Bluray eller streamingstjenester som Netflix og TDC Play. Både Playstation 3 og receiveren kan afspille alle formater. Og nå ja. Flere har, siden min første debat, sendt mig private beskeder om hvor jeg har SAS-flyet fra. Jeg har selv lavet den Boeing 747 der er på billederne ;) - og den er ikke umiddelbart til salg. Setup mm. Skærm: Sony 40" Full HD LED: KDL40R473ABAE Computer: MacBook Pro 13" Retina 256 GB. Konsol: Sony Playstation 3 Slim Film: Netflix, TDC Play, Bluray samt DVD. Receiver: Sony BDV-E2100 med Dolby Pro Logic II, dts HD, Dolby TRUE HD, s-master Digital Amplifier, AVCHD 3D samt RDS. Front: Sony SS-TSB121 Bag: Sony SS-TSB121 Center: Sony SS-CTB121 Subwoofer: Sony SS-WSB122 Siddepladser: 2 stk. biografstole fra Imperial, København. Med lædernakkestøtte og læderarmlæn. Ryglæn kan nedfældes. Opbygningen Rummet har før været værelse, og havde ikke været malet i lang tid. Solen havde bleget den blanke maling på lågen til skunken. Det var et kedeligt syn. Derfor startede et malearbejde - oprindeligt skulle værelset bare males, men så kom jeg på idéen at lave en lille hjemmebiograf. Farven blev udvalgt efter et par mørkegrå "Coal" Converse-sko, da den farve tiltalte mig meget. Ikke for lyst men heller ej for mørkt - lige tilpas. ![]() ![]() ![]() Jeg fik indkøbt nogle meget flotte biografstole fra Imperial i København. Stellet de står på var dog slidt og ridset, men det blev slebet rent og blev malet. Læderarmlænene fik en god gang fedtet læderrens - læderet var lidt tørt i det, så det hjalp godt. ![]() ![]() ![]() Kabelskinner blev sat op og det hele blev afprøvet rigtigt nu. I første omgang med en Sony 2.1 soundbar med en god subwoofer. - og ja, så "kom" jeg også lige til at købe en Macbook Pro 13" Retina. ![]() ![]() ![]() ![]() Nu blev soundbaren solgt, så der var plads (og råd) til en 5.1-opsætning. Det er nu sat op, bortset fra baghøjtalerne - skal lige have lavet nogle ophæng til dem. Men de er lige sat på et par papkasser så jeg kan finde det bedste sted de skal hænge. ![]() ![]() ![]() Og her er lige et billede af subwooferen samt venstre fronthøjtaler. ![]() Forhåbentlig kommer fjernsynet snart op på væggen, så reciever og centerhøjtaleren kan komme op øverst på TV-bænken. Kommenter meget gerne ![]() Redigeret af Knaldperlen - 05-Januar-2014 kl. 17:16 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har et fint lille hyggerum der.
To ting som jeg ville overveje: 1. hvis du skal ud og investere i et nyt TV ( Snakker vi nu eller 1 - 2 år ? ) så ville jeg "go bigger" måske 60" og derover. 2. Overveje at få de højttalere ud af TV-Møbel og hænge dem og TV'et op på væggen Evt. sådan her: ![]() Redigeret af Pony65 - 04-Januar-2014 kl. 18:33 |
|
![]() |
|
Knaldperlen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2013 Status: Offline Point: 46 |
Hej.
Tak for de fine ord. Tror vi snakker et halvt års tid - måske senere, for jeg ved at jeg til sommer vil bruge tiden mest udenfor. Til den tid er 60" sikkert også billigere end nu. Baghøjtalerne er hængt op, men jeg vil da gøre som du siger med forhøjtalerne. De vil forhåbentlig blive hængt op i morgen, så kan jeg opdatere billederne der ;-) Tak for dine inputs. |
|
![]() |
|
Og tak for billedet - det havde jeg ikke set i første omgang. Tror dog ikke jeg kan få centrrhøjtaleren derop før fjernsynet så skal hænges på væggen, for så skygger den for billedet. Men fronthøjtalerne kommer helt klart op ;-)
|
|
![]() |
|
Havde lige tid, så har netop fået sat dem op på væggen - det krævede kun 2 skruer pr. højtaler. De har givet en klart bedre lyd.
![]() |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Det med centerhøjttaler forslag på væg er også først når du evt. engang får TV på væggen.
Selve fronthøjttaler vil jeg montere på væggen så den flugter med skråvæggen og så en 10-20 cm. fra sidevæggen. + flytte den hvide reol, evt hen bagved//siden af biostole
|
|
![]() |
|
Hej. Højtalerne sidder 5 cm fra siden ca. 3 fra den sorte plades top - altså ca. 5 cm fra skråvæggen.
Der er ikke plads til reolen ved siden af biostolene, men det gør ikke noget, for den er ikke i vejen for lyden, og den generer heller ikke i synet. Bevares - den bliver erstattet med en sort når der er råd ;-) Evt har jeg planer om at rykke fjernsynet op på væggen, så det kommer 10 cm højere op. Så kan centerhøjtaler og recieveren være øverst på tv-bordet, som jeg gerne vil bevare under hvad. Jeg takker mange gange for dine inputs. Før var lyden mere dåseagtig - nok fordi de stod inde i hulrummet der ;-) |
|
![]() |
|
Perfekt - hvis du er glad.
Så er det bare lige at poste nye billeder. NB. lyden "fornemmes" bedre fordi højttalerne er kommet op og ud til siderne, samt de bruger skrå/side væg til at fremhæve lyden. Ligesom du laver en tragt med hænderne når du skal råbe nogen op som er langt væk.
|
|
![]() |
|
Ja, det er dejligt ;-)
Poster billeder i morgen. Det er for mørkt til man kan se noget nu. |
|
![]() |
|
Så blev der, som lovet, uploadet de nye billeder. Hvis der ønskes andre billeder, fx af udstyr, eller fra andre retninger, så tager jeg gerne flere.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12409 |
"Knaldperlens Hyggerum" lyder altså som noget fra Kongerne af ...
|
|
![]() |
|
Haha - oprindeligt var det heller ikke lige navnet, men fordi jeg er en meget opfindsom type *host host* vidste jeg ikke helt hvad min bruger skulle hedde, såeh.. Ved nærmere eftertanke kan jeg godt høre det lyder lidt skummelt...
Tager det op til revurdering ![]() Redigeret af Knaldperlen - 05-Januar-2014 kl. 17:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |