|
Popcorn Hour a-410 eller Mede8er |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2014 kl. 16:39 |
Jeg skal have en ny streaming boks, da min Boxee nu ryger i soverværelset, så pigerne kan se tv dernede og jeg kan få min TV stue tilbage. ;-)
Derfor skal jeg nu ud og have en ny boks, der kan streame film fra min Synology server. Jeg kunne selvfølgelig bare købe endnu en boxee, men boksen må gerne være en smule bedre. Hovedsaglig skal den bruges til film i stort set alle formater. Jeg har ikke netflix, med viaplay, hvilket jeg dog ikke forventer at bruge den til. Min overvejelser går på en Popcorn Hour A-410 eller en Mede8er 800. PcH A-400 har igennem det sidste år fået meget kritik, da den havde meget fejl, men som jeg kan læse det rundt omkring, er de ved at være rettet via et hav af opdateringer. Mede8er havde jeg faktisk ikke hørt om inden jeg begyndte at læse herinde. Man spare ca. en tusse på Mede8er'en, men hvis man ser bort fra det, hvilken boks skal jeg så købe? Er de lige gode? er der noget jeg skal være opmærksom på at den ene af dem ikke kan?? |
|
![]() |
|
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved at Popcorn Hour A-410 måske er så ny at der ikke er så mange der har prøvet denne endnu. Men hvis man så skal sammenligne Popcorn Hour A-400 med Mede8er'en. Hvilken vil så være det bedste valg??
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Jeg kunne godt finde på at købe en ASUS O!Play BDS-700. Det ser ud til at den kan næsten det samme til en helt anden pris, Intern HD, NAS og Bittorrent kan den dog ikke.
http://www.alternate.dk/ASUS/BDS-700/html/product/997713/ Asus |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Jeg valgte til sidst på en Mede8er 800 modellen, så nu får jeg den her en af dagene. Den virkede umiddelbart som den med mindst problemer, så nu vil jeg se om det ikke er løsningen.
Jeg melder tilbage. |
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 340 |
Jeg vil sige, at jeg er RIGTIG glad for min Mede8er 1000X3D. Det er virkelig lækkert at der INGEN fan er i den, så det faktisk kun er HDD jeg nu kan høre ;).
Afspilning fungerer perfekt, og den æder alt jeg har smidt efter den. Dog kan den ikke selv udpakke ZIPs, så de film jeg har i zip, kan den ikke se ;). Det er også lækkert med deres scraper funktion, at den henter film info ned, så man kan læse lidt om de forskellige film. Den kommer også med en subtitle funktion, så der kan hentes subtitles til en film, hvis ikke man lige har det :) Og ja, den har selvfølgelig et virkelig godt billede og lyden fungerer også perfekt :) Jeg har dog ikke prøvet Popcorn hour, men var det andet bud jeg havde kig på, men synes den var for dyr, og virkede som om den havde flere bugs. Har også haft kig på de Asus laver, men har dog set der skulle være en DEL bugs i dem. Ved så ikke om de har fået det løst. Men synes bare de store hardware producenter har det med at supporterer et produkt i 1 år, og så videre til det nye, også selvom den gamle stadigvæk er bugged. |
|
![]() |
|
Jeg har fået lov at låne en A-400 af en kammerat, så kan jeg lige teste den inden jeg tager den endelige beslutning..
På min nuværende boxee er alle filmene lagt i hver sin mappe der også indeholder covers mv. Der er også lavet en nfo fil med film oplysninger osv. Nu er mit spørgsmål så om den nfo også kan bruges til en Popcorn Hour eller om nfo filen skal opbygges på en anden måde på denne??
|
|
![]() |
|
rainboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
+1 Eneste irriterende er formen og at der ikke er power-led på fronten. |
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
+2 Har prøvet en A400 i forbindese med fælleskøbet her på sitet og det var mildest talt en skræmmende oplevelse på den dårlige måde. Har både med1000x3d i stuen og i kælderen. |
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 340 |
Lidt 'off-topic'
rainboy og sejrsen, ved i hvordan man laver scrape og download subtitles til film som IKKE ligger internt på harddisken?. PT køre jeg med en 1tb harddisk med lidt film, hvor jeg godt kan lave scrape og ligge subtitles på. Men når jeg streamer over workgroup til min windows pc, hvor mappen af film bare er shared. Ja så kan jeg hverken lave scrape eller andet. Er det noget med DLNA eller andet der skal sættes op, og evt. har i en guide? :D
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
![]() |
|
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
hvor har du købt den? |
|
![]() |
|
rainboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
Har ikke prøvet scrape, men subtitles kræver skriverettigheder til directory hvor filmen ligger. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |