recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR6003 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR6003 problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz SR6003 problem
    Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:50
Lyden er forsvundet i min venstre front højtaler. Det er uanset om jeg ser bluray, hører musik eller ser TV. Hvis jeg går ind i opsætningsmenuen på receiveren og vælger at sende "test" lyd gennem alle højtalere, så kommer der heller ikke noget ud af venstre front. Jeg har prøvet at bytte rundt på de to front højtalers kabler, bare for at konstatere det ikke er højtaleren, som fejler noget(ville også næsten være usansynligt). De fejler altså intet. 
Jeg har også prøvet at resette til Factory defaults. Det hjalp heller ikke.

Nogen gode ideer til hvad det kan være? Tænker umiddelbart at forstærker kredsløbet til venstre front er brændt af eller defekt.

Kan det evt. betale sig at reparere den? Den er jo efterhånden 6 år gammel, men gør det egentligt godt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:12
Er der hul igennem højttaler ledningen til venstre? Prøv at flytte venstre ledning over på højre sæt terminaler.

Redigeret af Kampus - 16-Februar-2014 kl. 13:13
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der hul igennem højttaler ledningen til venstre? Prøv at flytte venstre ledning over på højre sæt terminaler.

Det har jeg prøvet og der er fin hul igennem :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:05
Det kan være forbindelsen rent fysisk op til højttalerterminalen, men også udgangsrelæet.

Jeg tror ikke på selve udgangstrinnet har fejl, så ville sikringskredsløbene nok slå ind og melde fejl.

Hvornår er det opstået?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kan være forbindelsen rent fysisk op til højttalerterminalen, men også udgangsrelæet.

Jeg tror ikke på selve udgangstrinnet har fejl, så ville sikringskredsløbene nok slå ind og melde fejl.

Hvornår er det opstået?

Klaus

Problemet blev opdaget idag, da konen ville afspille en CD. Synes ikke jeg lagde mærke til det igår aftes. Der er nok ikke andet for end at prøve at tage låget af, og se om man umiddelbart kan se noget. 
Sidder der et udgangsrelæ for hver højtalerudgang? Måske dumt spørgsmålEmbarrassed Og sidder de som regel lige bag terminalerne? Altså mellem udgangstrinnene og terminalerne.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:08
Jeg har nu prøvet at koble min fronter til Speaker B terminalerne, som ifølge diagrammet deler udgangstrin. Her er der desværre samme problem. 
Så nu mener jeg at kunne udelukke relæer og evt. dårlige forbindelser til selve terminalerne.
Jeg tror desværre der er noget galt i selve udgangstrinnet eller før. Jeg tager den med på arbejde imorgen. Har nogle kollegaer som måske kan hjælpeWink Vi må skille den ad og måle udgangstrinnet igennem.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:04
Så virker min Receiver igen Wink Vi fik den fikset på mit arbejde idag.
Det viste sig at være en modstand som var afbrudt i udgangstrinnet. 
Det gjorde at udgangen simpelthen muted.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu