|
Bekræftelse af akustikplader til mig (pics) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2014 kl. 10:19 |
Se billeder af min "bio" på nedenstående link:
Inspiration fra forum: Jeg har læst adskillige tråde her på forummet og andetsteds, hvorfor jeg kan forstå der kan benyttes materiale såsom æggebakker, troldtekt, mineraluld, akustisk gips etc., hvortil man skal huske at absorber og diffuser spiller ind. jeg søger blot jeres bekræftelse for om mit valg af materiale, er optimalt. Jeg søger naturligvis det bedste, som vil passe til MIG! Jeg tænkte på troldtekt, men kunne forstå at der skal være 50 mm. tykkelse bag. Anyway, så ville jeg beklæder det med højtalerstof så det matcher højtaler eller andet. Tænk nedenstående ![]() Source: http://www.hometheatershack.com/forums/home-audio-acoustics/39534-diy-acoustic-panels-5.html Bagvæggen ville jeg ligeledes beklæde med troldtekt og højtalerstof. Jeg kan dog forstå at troldtekt mest er absorber? Jeg er i tvivl på dette punkt. Tænk nedenstående ![]() ![]() Ligeledes kan jeg forstå, at jeg kan anvende "spejl" metoden til at finde spots, hvor jeg skal placere panelerne. I første omgang tænker jeg bag front højtalere, samt bagvæg. Dertil kan/vil jeg prøve den praktiske metode som Otto nævnte i anden tråd. Man placere ganske enkelt en madras, eller andet, og finder ud af hvilke placering af paneler man finder bedst. Jeg glæder mig til at høre fra jer! Redigeret af mjmusicianmj - 19-Februar-2014 kl. 10:32 |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Troldtekt bruges vel mest på større flader som loftet eller en væg i rummet. Det fungerer bedst med isolering på bagsiden, og jo tykkere lag isolering jo dybere ned i frekvens dæmper det. Men til dæmpning af lydrefleksioner er et tyndt lag isolering tilstrækkeligt.
Det findes også i en version der hedder Akustik Plus, hvor der sidder en dæmpeplade på bagsiden: ![]() ![]() Redigeret af Totoronto - 19-Februar-2014 kl. 15:15 |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Troldtek er ikke så kønt. Rockfons produkter er noget pænere. Du kan også lave det selv ved fx at beklæde nogle terrænbats med stof.
|
|
![]() |
|
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
De terrænbats lyder umiddelbart som en bedre løsning :)
Der vil jeg lige kigge på :)
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
I så fald er der masser af hjælp og inspiration at hente på lydmaskinen.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |