recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Effektforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Effektforstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Effektforstærker
    Sendt: 02-Marts-2014 kl. 19:29
Hej

Jeg har i dag en Yamaha A820 forstærker som driver et sæt Monitor Audio RX1 + center og nogle små baghøjttalere, Radius HD45.

Jeg overvejer at anskaffe min en effekt fx en rotel 1565 som er 5 x 100 watt, ville det give mig et løft i lyden, er min Yamaha for svag til disse højttalere?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 20:28
Ja, det vil give et løft i lyden, mit bud er bare at det er et meget lille løft, hvor pengene måske var bedre brugt på andre højttalere.

Min umiddelbare vurdering er at din 820'er fint kan tøjle et sæt RX1, specielt, hvis du kører med en sub og en høj delefrekvens.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 22:09
Tak for input. Jeg har en Velodyne 1200r sub, dog kører rx1'erne pt som Large da jeg synes at subben giver lidt for voldsom bas og rx1'erne egentlig klare det rigtig godt uden sub. Jeg har læst at RX1'erne kræver godt udstyr, og tænkt at jeg har jo bare en receiver i den billig ende.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 05:01
De små rx1' ere gå kun ned til ca 50 hz så de hører slet ikke hjemme i Large kategorien..!

Jeg ville bruge lidt mere til på kalibrering og få subben ordentligt integreret...

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 22:34
Nu har jeg leget med min opsætning. Rx1 plus center indstillet til small og crossover ved 80 hz. Subwofferen står på Classic i sted for movie, før ville auto kalibering have den til -10 db, nu "kun" -8 db. Vil sige at lyden er blevet væsentlig bedre og behageligt at høre på, dog mangler jeg den super dybe lyd fra subben som ikke er så voldsom mere. Måske jeg skal have en sub mere som cutter ved -40-50 og skrue den lidt op, man kan vel ikke begge delen med en sub?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 05:05
Jeg kunne forstille mig at Movie mode booster subbens dybe frekvenser og at det er det du mangler.

Har du prøvet at lege med sub placeringen.?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 13:16
Super info, kan se i manualen af movie mode booster 35 Hz med + 5 DB.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu