|
placering af kingston ram |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2014 kl. 20:40 |
|
jeg står med en maskine hvor der er 4 sokler på bundkortet
2 sorte (dimm 1+2) og 2 blå (dimm 3+4) rammen er flg og er dual ram Kingston DDR3 1600Mhz
Hyper X (2x2gb modul) Kingston DDR3 1600Mhz Hyper X blu (4x4gb modul) modulerne er købt parvis som dual ram på 2 forskellige tidspunkter og virker men spørgsmålet er skal 2x2gb modulerne sidde i dimm 1+2 eller skal de nye moduler 4x4gb sidde i dimm 1+2 |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad står der i manualen til bundkortet?
![]() Hvis du ikke har den liggende, kan du sikkert finde den på producentens hjemmeside. |
||
![]() |
||
|
bundkortet er et msi 770-c45
manualen fortæller kun om de 2 dual kanaler ikke om hvordan str skal placeres .
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
|
Så er det vel bare at prøve sig frem.
Du skriver at du har 4x4 GB nye ram-klodser. Hvis det er tilfældet, er det vel bare at sætte alle 4 i de 4 slots. Hvis du har 2x2 og 2x4 GB, vil jeg gætte på at de blå-slots er en kanal, og de sorte er den anden, så altså 2 + 4 GB i de blå og 2 + 4 GB i de sorte. Kør et par benchmarks og se, hvad resultaterne siger. Hvis de er lavere end forventet, så prøv at sætte rammene som 4 + 4 og 2 + 2 og test så igen. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Det er da lige modsat. Et par 2GB i den ene farve og et par 4GB i den anden farve. Og uden at vide det, ville jeg sætte de største først |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Det er jeg nu ikke sikker på. ![]() Men lad os høre fra trådstarter, hvordan det ender. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Dokumentation? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
hvilken bencmark program kan i anbefale så laver jeg testen
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Gør som Brixen skriver.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Christian82 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2014 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 3 |
|
Hver farve har 2 kanaler - så blå1 og sort1 deler båndbredde, og blå2 sort2 - derfor for at udnytte dualchannel skal de sidde enten kun i blå eller sort, når man har 2 moduler. Når du så får 4 i, så skal der sidde parvis i sort og blå - da dual-channel kun virker hvis ram moduler er ens parvis.
så 2x2 i sort og 2x4 i blå - ELLER 2x2 i blå og 2x4 i sort. - alt efter hvilket ram modul der har "langsommest" timings - så bestemmer de moduler farten for allesammen. (ellers kan man få bluescreen)
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
Jeg ville nok sætte 6GB i hver channel, da de læser på den ene og skriver på den anden. Selvfølgelig skal rammene side ens
Redigeret af T-Duck - 26-Marts-2014 kl. 13:50 |
||
![]() |
||
|
nu må jeg gå udfra farverne på porten indikeret kanalerne
så det er vel ens str i hver kanal der skal sidde der ?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |