|
Højttalere med forskellig impedans i samme system? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2014 kl. 10:33 |
|
Hej Forum!
Lige et noob-spørgsmål her:
Jeg har et gammelt Jamo surround anlæg med 8 Ohm højttalere og en nyere Onkyo TX-SR508 forstærker. Af rene pladshensyn overvejer jeg at udskifte min Jamo 160 centerhøjttaler med en Dali Zensor Vokal, men den har en impedans på 6 Ohm.
Jeg går ud fra at det ikke er et problem, men vil lige sikre mig, at jeg ikke gør noget dumt???
Min Onkyo ifølge manualen klare både 6 og 8 Ohm - men samtidigt er det lidt uklart om det er samtidigt.
Jeg er klar over at det hele skal gen-kallibereres, men det klarer Audyssey for mig
![]() På forhånd tak!
Anders |
||
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du gør ikke noget dumt :) Go nuts!
|
||
![]() |
||
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
|
Hej Jonas!
Tak skal du have!
Jeg har så lidt svært ved at vurdere om en Dali Zensor Vokal er en upgrade fra den fysisk noget større Jamo 160?
(Vi er ovre i noget WAF problematik!)
Med venlig hilsen og tak!
Anders Redigeret af A.Morup - 26-Marts-2014 kl. 10:50 |
||
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Der kan jeg ikke hjælpe dig desværre :) Hør evt. Hifi-Klubben om du kan låne en Zensor demomodel med hjem så du kan vurdere selv.
|
||
![]() |
||
|
Hej Jonas!
Det var også bare en tanke - der er WAF i spil, så mine valgmuligheder er begrænsede
![]() Men tak!
Anders |
||
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Har du overvejet at indbygge din nuværende center i et TV møbel?
|
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Hvordan er det med indbygning af center højtaler i lukkede skabe? Vil det ikke forstærke lyden enormt? Jeg ved det ik?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ikke nødvendigvis! Hvor skulle forstærkningen komme fra, når højttaleren trækkes helt frem. Se Fausings Biotråd
|
||
![]() |
||
|
Det er til indbygning i et TV-møbel (Mistral AV), men elementbredden er 51 cm og min trofaste gamle Jamo 160 er 60 cm.
Det har i øvrigt været et hyr med de moduler, for vi ville gerne have haft 61 cm høje moduler, men så kommer skærmen til at starte ca. 86 cm over gulvet (15 cm modul-fødder + 10 cm TV-fod), hvilket er for højt for os - især hvis der også skal være plads til center ovenpå møblet*. Så vi er endt med 42 cm høje moduler med rum til center.
*) De fleste ikke-AV moduler er med et lige antal rum, hvilket betyder at der altid er en rumadskillelse lige under midten af TV'et = ingen plads til en center i selve reolen.
|
||
||
![]() |
||
|
En del af den lyd en højttaler gengiver er omnidirektionel. Så der er bestemt problemer selvom højttaleren trækkes frem.
|
||
![]() |
||
|
Ja det er rigtigt at baffelens karakteristik ændres, men det behøver ikke være til det værre. Prøv det! Det må være bedre end en nedgradering. |
||
![]() |
||
|
Jeg har det samme problem trods mit møbel er tre-delt. Rådet må så være at skille de to sektioner og hænge center i midten. Der laves så med løse plader forbindelse foroven og forneden mellem sektionerne, samt låge under center. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |