recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken en af de her Surround receivers?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken en af de her Surround receivers?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.GR33N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.GR33N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken en af de her Surround receivers?
    Sendt: 23-April-2014 kl. 16:07
Da min NAD T753 desværre er gået hen og blevet lidt defekt, søger jeg en ny Surround receiver som er fremtidssikret og med lidt power.

Nu har jeg kigget lidt rundt omkring efter en model og jeg er kommet frem til 3 modeller som jeg fifler mellem at købe: 

Marantz SR5008 - 4300kr.   http://hifi-freaks.dk/webshop//prod ukter-surround-receiver-marantz-sr5008-p-1167.html 

Denon AVR-X3000 - 4500kr.   http://www.hifiklubben.dk/Products/ denon-avr-x3000-surround-receiver-60070/ 

Harman Kardon AVR 270 - 5000kr.   http://www.av-connection.dk/?PGr=49 82&ML=1790 

Hvilken er mest fremtidsikret og hvilken en ville i vælge og hvorfor?

På forhånd tak for jeres tid :)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 16:32
For det første er ingen receiver fremtidssikret da der er HDMI 2.0 og sikkert også noget Dolby Atmos til hjemmebrug lige om hjørnet.

Har fulgt dit emne på hifi4all og ser dit budget ligger på 5-10.000,-
Hvorfor så ikke gå all in på Marantz og købe deres 7008.?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 18:46
Tror ikke Harman er et godt valg, de er lidt bagud, og deres nye modeller er ikke som de var engang... De faldet lidt af på den.... Jeg vil anbefale yamaha evt onkyo? Har du overvejet disse?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2012
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 20:05
Så vidt jeg ved, er der ingen af de receivere der understøtter HDCP2.2. Således kan de næppe håndtere 4K kilder, når de engang bliver tilgængelige.

Hvis fremtidssikring er målet er det således uhensigtsmæssigt at købe en af de receivere, da de skal udskiftes inden man kan nyde 4K indhold.

Hvis man ikke regner med at have receiveren sålænge, eller hvis 4K indhold ikke er relevant for en, så er manglen på HDCP2.2 ikke et problem.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 21:11
I min verden er det helt unødvendigt overhovedet at overveje 4k i SR sammenhæng pt, men det kommer så også fra en der "kun" har HD skærm.Embarrassed
4K kræver vel skærm, afspiller og materiale før det er muligt, og hvad står der i vejen for at se 4k tv med en gammel SR? Er det ikke muligt? Ligesom Full HD er?
Måske mig der misforstår det.

Mvh Emil med low low pix skærmWacko
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 21:19
Hvis dit budget ligger i mellem 5000-10.000kr så ville jeg nok også have taget marantz.

Men det med 4K tror jeg desværre at vi skal vente et par år endnu inden det slår igennem til hjemme brug.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Mr.GR33N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.GR33N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 21:39
Nu blev jeg da i hvert fald lidt klogere på de nye modeller af surround receivers som er tilgængelige pt. 

Jeg tror min beslutning ender med at jeg venter til Den nye Denon AVR-X serie kommer her til August-september hvor der er understøttelse af HDMI 2.0 (50/60 hz i 4K) hvilket er en nødvendighed for mig på et senere tidspunkt. Ja der er nok mange der mener at det er for tidligt at fokusere på det, men standarden er sat så der er ingen vej tilbage ;)

Men mange tak for hjælpen  ;)
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2012
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:21
Det er ikke nok, at receiveren siger den understøtter HDMI2.0.

Altså, jo, det er fint. Men det betyder bare ikke, at den nødvendigvis kan håndtere 4K kilder, da 4K afspillere formentligt kommer til at kræve, at din receiver understøtter HDCP2.2.

Du kan læse lidt mere om det her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131798&title=allerede-forldede-2014-receivere-hdcp-22

(Jeg har desværre ikke Denons 2014-modeller med på listen, da jeg endnu ikke har set specs på dem)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu