recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS
    Sendt: 01-Maj-2014 kl. 22:36
Hej
Kan man benytte en PS3 eller PS4 som afspiller af de film, billeder og andet man har liggende på en NAS?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 23:51
På PS3 kan du, men ikke på PS4. Endnu!

Det skyldes at PS4 endnu ikke har DLNA, som kræves for at kunne afspille filer trådløst fra en NAS. Sony har dog nærmest meddelt at det blot er et spørgsmål om tid, før de patcher PS4'en til at kunne håndtere DLNA.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 08:48
Det skal lige tilføjes, at PS3 langt fra er altædende. Du skal have gang i noget transcoding, for at den kan klare MKV eller lignende. Hvis din NAS kan køre Plex Media Server, så er det den nemmeste løsning. Altså PS3 har ingen Plex klient, men Plex Server agerer også almindelig DLNA server.

Bedste løsning er dog hvis din PS3 er gammel nok til at blive jailbroken. Så kan den både klare MKV og du kan afspille DVD og blu-ray fra alle regioner.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 08:52
jailbroken! Hvad er det?
Jeg har tænkt mig at købe Synology DS414 eller DS412+ (Kan ikke rigtig finde ud af hvilken er at foretrække) Jeg mener at have læst at sådan en fætter kan transcode?

Redigeret af -C5- - 02-Maj-2014 kl. 08:53
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:11
Det betyder at køre hacke den, så den kan køre med custom software, præcis som man kan med iPhone og Android.

De fleste bruger det godt nok til piratspil, men det kan faktisk bruges til lovlige formål. Jeg gjorde det selv, for at få en billig regionfri afspiller.

Angående Synology, så ser det desværre ikke ud til, at der er Plex til 414 endnu. Kun op til 413. Så du skal nok tage 412+ for at få flest muligheder.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:14
Hvordan hacker men sin PS3?
Det er måske med til at forklare hvorfor 412+ er dyrere end 414.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:39
Kontakter en af de herrer på softmodding.dk
Men det er langt fra alle det kan gøres ved. Den skal være født med firmware 3.55 eller tidligere. Dvs. Den nyeste version, hvor man skal skubbe låget til drevet til siden, er helt udelukket. Slim er måske, mens de gamle Fat er helt sikre.

Og nej, grunden til 412 er dyrere, er fordi det er en + model. De er noget kraftigere på hardware, så hut jeg visker,  men du må selv lige læse op på, hvad forskellen præcis er på fx 412 og 412+.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:43
Dit link virker ikke.
Hvis men ser på specifikationerne på Synologys hjemme side. så er forskellen på 414 og 412+ at har en større processor.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det betyder at køre hacke den, så den kan køre med custom software, præcis som man kan med iPhone og Android.

De fleste bruger det godt nok til piratspil, men det kan faktisk bruges til lovlige formål. Jeg gjorde det selv, for at få en billig regionfri afspiller.

Hvilken formater kan PS3éren tage derefter? Og hvad med lyd formaterne?
Jeg har en hel gammel FAT model stående i skabet, købt på udgivelsesdagen, som ikke er blevet brugt et par år. Jeg overvejer at teste det. Meen den larmer jo som en i helvede, den model. Så den vil nok ikke blive brugt til meget alligevel.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Dit link virker ikke.Hvis men ser på specifikationerne på Synologys hjemme side. så er forskellen på 414 og 412+ at har en større processor.
Du skal slette recordere.dk i linket, når den åbner den nye fane. Recorders link-funktion er elendig.
Men du skal sammenligne 412+ med 412. 414 er nyere, og sikkert også derfor Plex ikke fungerer til den. 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvilken formater kan PS3éren tage derefter? Og hvad med lyd formaterne?
Jeg har en hel gammel FAT model stående i skabet, købt på udgivelsesdagen, som ikke er blevet brugt et par år. Jeg overvejer at teste det. Meen den larmer jo som en i helvede, den model. Så den vil nok ikke blive brugt til meget alligevel.

Den kan æde ALT bagefter. Den tager MKV med DTS HD MA og andre lossless formater. Og det er både fra intern og ekstern USB harddisk samt over netværk. Man installerer et program der hedder Showtime, som efter hvad jeg går ud fra, er bygget på XBMC. Den ligner i hvert fald ret meget. Showtime bruger jeg dog ikke, da jeg har en HTPC med XBMC. Bruger den kun til BD film jeg ikke har fået rippet, samt som HULU+, Netflix og Viaplay-afspiller.

Redigeret af Nagash - 02-Maj-2014 kl. 10:17
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 10:19
Men er der forresten ikke noget med, at FAT ikke kunne klare alt lossless lyd? Eller i hvert fald Bitstreaming? Hvilken indvirkning det har på MKV ved jeg så ikke. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 10:48

Men er der forresten ikke noget med, at FAT ikke kunne klare alt lossless lyd? Eller i hvert fald Bitstreaming? Hvilken indvirkning det har på MKV ved jeg så ikke. 

Jo FAT32 har nogle begrænsninger. Men det er jo ligegyldigt, hvis det streames.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu