|
HFI relæ ødelagde fjernsynet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:10 |
Hejsa -
min morfar er lige kommet forbi og sagt at hans samsung tv er blevet smadret, det sagde puf, efter HFI relæet var gået i stykker, det er købt hos cinemagic 10 maj 2012, selvfølgelig 5 dage efter at garantien er udløbet. Han har topdanmark - som forsikringsselskab - er der noget som helst man kan stille op ? på forhånd tak
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Imponerende som de samsung skærme har det med at gå i stykker kort efter garanti udløb. Tror jeg holder mig fra samsung. Har din morfar en elektronik forsikring?
|
|
![]() |
|
Mhansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Jeg er temmelig sikker på at TV'et gik i stykker og kortsluttede og derfor slog HFI/HPFI relæet fra.
Jeg kan ikke se hvordan HFI skulle kunne ødelægge et TV. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
Sorry. Det var også sådan at det er gået
Irriterende. 59" tv. Øv øv. Så går jagten ind på et billigt lidt mindre(ikke meget) tv. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
EFTER HFI relæet var stået af? Så skulle strømmen jo være afbrudt. Iøvrigt siger min elektriker søn at i dag er man kun sikret ordentligt med et HPFI relæ.
Men undersøg da om forsikringen dækker noget, selvom det er tvivlsomt... |
|
![]() |
|
Må hellere sige jeg ikke er den store handy man. Tv'et sted ihvertfald puf sagde min morfar. Og je har lige været deroppe og hver gang at vi tændte hfi relæet så slukkede det med det samme igen. Og sagde en ordentlig lyd. Når jeg pillede tv stikket ud af stikkontakten så slukkede det ikke. Så der har været noget galt.
Om det er et hpfi relæ skal jeg så ikke gøre mig klog på |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Lad mig gætte - det er elektrolyt kondensatorerne der er "boblesyge". Et fænomen vi før har set ved omtalte mærke.
|
|
![]() |
|
Kan man gøre noget ved det ?
|
|
|
|
![]() |
|
Ja skifte dem til nye. Spørsmålet er om der er mere der er gået istykker pga dem.
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Hvis der er blevet tændt på HFI relæet igen og igen, så er printplade og andet elektronik nok blevet grundigt ristet. Bagbeklædningen skal tages af og strømforsyningsdelen checkes.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Det er fjernsynet der har slået hpfi relæet fra og ikke HPFI relæet der har slået fjernsynet i stykker. Gætter på at morfar har kabeltv...... Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Meget sker der ved "lytsygen", men ikke overgang til jord. Så nej, det er ikke bulne kondensatorer - denne gang. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |