|
ventilation af min forstærker via 12v. trigger |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
djspeedy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juni-2014 kl. 10:28 |
|
er der nogen derude der kender til en løsning med køling af forstærker, hvor man bruger 12v. trigger indgang på forstærkeren.
hvordan virker, hvilke produkter er at anbefale og hvad skal man regne med sådan en løsning koster?? håber i har nogen svar til den rådvilde her ![]() mvh. djspeedy.
|
||
![]() |
||
Fjummer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har sat en strømsparre skinne op. Når min forstærker tænder, tænder den for resten af skinnen. På skinnen har jeg en 230 til 12 v transformer, plus mediecenter osv.
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Hvilken forstærker har du? /Ehlz |
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Er dit mediecenter installeret på en computer som så bare lukker ned når du slukker? /Ehlz |
||
![]() |
||
Fjummer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Status: Offline Point: 17 |
|
Det er en booxee box og/eller wd tv |
||
![]() |
||
djspeedy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
|
jeg har en onkyo tx-nr905 forstærker.
jeg har en enkelt 230v. udgang på bagsiden af min forstærker. gør den det ud for en strømsparreskinne. altså tænder op sammen med forstærkeren. hvad hedder sådan en type ventilator, og hvor leder man henne efter den og hvilke mærker er at foretrække?? mvh. djspeedy.
|
||
![]() |
||
Kimbo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 118 |
|
12V trigger udgangen kan som regel maks levere 100mA, så hvis du vil føde blæseren herfra, er du begrænset af blæserens strømforbrug
|
||
![]() |
||
|
Ok, den udgang bruger normalt til at tænde en evt. Cd afspiller eller andet. Her kan du sagtens isætte en 230v - 12v omformer og på den måde drive en 12v blæser. /Ehlz |
||
![]() |
||
|
hvor finder jeg sådan en blæser henne??
hvilke mærker bør jeg gå efter?? mvh. djspeedy.
|
||
![]() |
||
|
Det kommer jo an på hvor integreret du ønsker løsningen skal være! I realiteten kan du jo bare købe en lille bordventilator og sætte direkte til forstærkeren. Hvis det derimod skal integreres i et møbel skal du nok have fat i nogle almindelige computerfans til indbygning. Flere herinde har med succes selv bygget fans i deres forstærkermøbler. /ehlz |
||
![]() |
||
|
undskyld min lange svartid, derkom lige noget i vejen.
det skal ikke være så integreret, men bar være en blæser jeg kan ligge ovenpå forstærkeren, eller noget i den dur. hvor finder jeg sådan en blæser henne? og hvilke mærker bør jeg gå efter? mvh. djspeedy. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131745&title=blser-til-av-mbel-hvilken-type
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |