recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP.. skal jeg opgradere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP.. skal jeg opgradere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MLJ-FOTO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLJ-FOTO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP.. skal jeg opgradere
    Sendt: 11-Juni-2014 kl. 13:30
Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg overvejer lidt at skifte min forstærker ud.

Jeg har lige nu Harman Kardon AVR355 som styreenhed i mit setup og har haft kigget lidt på en NAD 758.

Mine højtalere består af:
B&W CM8
B&W CM Center
Monitor Audio Radius 90 ( baghøjtaler)
Monitor Audio Radius 360 SUB

Jeg syntes der mangler noget punch i mit setup og efter en snak i Hifiklubben idag bekræftede han mig lidt i at min CM8 kræver lidt for at kører ordentlig.

mit budget ligger på de maks 8-9000.

Jeg har også haft kigget på om jeg skulle udskifte Sub om det var der der var noget galt.
Modtager gerne råd med kyshånd.

Bruger forresten en Panasonic BDP 500( mener jeg den hedder) som BD
og Apple TV som medie styring
-
Harman Kardon AVR 355
B&W CM8, CM Center
Monitor audio SUB
Monitor audio R90
Panasonic Plasma
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 13:55
Hvis du vil have power for dine knaster skulle du tage et kig på denne her:

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3574_Pioneer-SC-LX-86--silber-oder-schwarz--9-2-AV-Receiver-mit-THX-Ultra2.html

MEGET mere effekt end i NAD T758.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLJ-FOTO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 08:44
Ok. Men jeg er ikke så meget for det med at købe fra udlandet. støtter gerne de danske forhandlere.

Dog syntes fruen i huset at det er noget af en monstre og kan bedre lide designet på NAD..
-
Harman Kardon AVR 355
B&W CM8, CM Center
Monitor audio SUB
Monitor audio R90
Panasonic Plasma
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:41
Jamen så er valget jo nemt. Men jeg ville ikke kunne sove, hvis jeg blev tvunget ud i og købe T758 til fuld pris i HFK. Men det bare fordi jeg ved hvor stor en klasse forskel der er på de 2 maskiner.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:45
Lån et par stykker hjem og test dem op imod hinanden. Det har jeg haft stor succes med.Ud over at du lærer, hvilken du synes lyder bedst, får du også hands on erfaring med deres brugerinterface. Det kan også have stor betydning. Hvis jeg skulle have receiver nu, ville jeg kigge på Anthem og Yamaha.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLJ-FOTO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 10:52
Jeg er faldet lidt for MDC på NAD og deres tilbud med at man for en gratis opgradering til HDMI 2.0 i 2015 med.
Dette syntes jeg har lidt at sige i forhold til 4K standard som benytter dette når det engang kommer

-
Harman Kardon AVR 355
B&W CM8, CM Center
Monitor audio SUB
Monitor audio R90
Panasonic Plasma
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 11:36
Har lige købt en Marantz SR7008 og det har jeg ikke fortrudt :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu